- Gyönyörű restomod S123-as Mercedest építettek egy Ford Barra turbómotorral.
- A sorhatos mögött egy nyolcsebességes automata váltó dolgozik.
- Az autó teljesítményét nem árulták el, végsebessége viszont tesztek alapján 322 km/h.
- Az autó eredeti végsebessége 165 km/h körül alakult.
Lassan elkoptak az utakról a W123-as és S123-as (kombi) Mercedesek, egyre inkább csak gyűjteményekben, múzeumokban vagy autós találkozókon futhatunk össze velük. Ilyen korban a rozsda sem kíméli, ezért melós lehet a fenntartása, ám vannak még olyan országok, ahol előszeretettel használják taxinak a világ összes kilométerével az órájában. És vannak olyan helyek is, ahol inkább egy gyönyörű restomodot építenek belőle, ami őrületes sebességre képes.
Ilyen a finnországi Valtonen Motorsport is, ahol egy eredetileg 3 literes, 5 hengeres S123-as Mercedest vettek kezelésbe. Az autóból kiszórták a gyárilag 125 lóerős turbódízel motort és eleinte a legendás OM606-ossal helyettesítették. Turbóval és kompresszorral is fújták a híresen strapabíró technikát, majd most nemrég ismét motort váltottak. Maradt a sorhatos elrendezés, csak Mercedes helyett egy Ford Barra motort választottak. A 4 literes egységet turbóval fújják, de nem árulták el, hogy hány lóerősre.
A teljesítményről egyelőre csak két rövid videó árulkodik: az egyiken tisztességesen lefogatják a motort mérőpadon, míg a másikon akció közben látni az autót. Egy reptérre vitték ki tesztelni, ahol először csak szerény 315 km/h-t ért el, majd miután hangoltak a 8 gangos automata váltón, az autó megfutotta a 322 km/h-t is. Ezen a ponton viszont már nem volt stabil a futómű, ezért az építők úgy döntöttek, hogy nem hajkurásszák tovább. Mégis elképesztő teljesítmény, hiszen az eredeti 300 TD Turbodiesel legnagyobb sebessége 165 km/h volt, míg a legerősebb 123-as (280TE) is csak 200 km/h-t tudott papíron.
Forrás: Motor1