Csalhatott a Hyundai az eladási számokkal, perelnek az amerikai kereskedések
- Csalással vádolja a Hyundait több amerikai kereskedés.
- A vádak szerint a koreai gyártó piszkos eszközökkel akarta kozmetikázni az eladási számait, és előnyöket ajánlott a csalásban közreműködő kereskedéseknek.
- A Hyundai vizsgálja a vádakat.
Furcsa ügybe keveredett a Hyundai az Egyesült Államokban. Helyi kereskedők szerint a koreai márka tisztességtelen eszközökkel, mesterségesen próbálta kozmetikázni az eladási számait, ráadásul előnyöket kínált az ügyletben cinkos kereskedéseknek.
A vádak szerint a Hyundai arra kérte a kereskedéseket, hogy még eladatlan autókat is eladottként jelöljenek meg, így pörgetve az eladási statisztikákat. Mindezt a felperesek bizonyítékokkal is alá tudják támasztani. Állítólag sikerült rögzíteniük egy telefonbeszélgetést, amelyben egy Hyundai alkalmazott úgy fogalmaz: „A keserves idők keserves módszereket igényelnek. El kell érnünk egy számot a médiának és a koreaiaknak."
Ha ez még nem lenne elég, a vádak szerint a Hyundai jobb allokációt, kedvezményeket és pénzbeli bónuszt ígért azoknak a kereskedéseknek, amelyek részt vesznek a piszkos ügyletben.
A koreai gyártó a fejleményekre reagálva elmondta: már vizsgálják a vádakat, az eladási adatok manipulálását pedig nem nézik el. További fejlemények a következő hónapokban várhatóak.