A Stellantisnál jön a hibridcunami, de nem úgy

2024.07.11. 05:57

  • A Stellantis kénytelen alkalmazkodni a piaci igényekhez. Ez azt jelenti, hogy a villanyautók helyett a hibridek kapják a főszerepet. Azokból is a "mild" verziók.  
  • A Stellantis elnökhelyettese szerint a "mild" hibridek kvázi ugyanolyan jók, mint a full hibridek. 
DSC06664

A Stellantis azt ígéri, hogy 2026-ra 36 modellre bővíti megfizethető árú hibridek választékát Európában. Ezzel igyekeznek reagálni az elektromos autók iránti kereslet vissazesésére és a hibridek népszerűségére. Az autósok egyfajta kompromisszumot, átmenetet látnak a hibrid megoldásban a belső égésű motorok és az elektromos meghajtás között. Áruk azonban magasabb, mint a hagyományos autóké.

A Stellantis idén 30 hibrid meghajtású típust ajánl kilenc márkájánál, köztük a Fiatnál, a Peugeot-nál, a Jeepnél és az Alfa Romeónál. További hatot fognak piacra dobni a következő két évben. Azt nem árulta el a vállalat, hogy hány autót értékesít hibrid modelljei közül, csak annyit közöltek, hogy az európai vevők érdeklődése megugrott ezek iránt. Az idei év első hat hónapjában 41 százalékkal több hibridet adtak el, mint az előző év azonos időszakában. Az autógyártó közölte azt is, hogy nem a konnektorból tölthető meghajtással rendelkező autók gyártását pörgeti fel, hanem a „mild hibridnek” minősülő autókét, amelyek 48 voltos akkumulátort használnak.

Ha ezeket összevetjük a konnektorból tölthető modellekkel, akkor azt láthatjuk, hogy nagyon hasonló az üzemanyag-megtakarításuk – monda Christian Müller, a Stellantis elnökhelyettese

Szerinte a Stellantis hibrid meghajtása éppen olyan jó, mint versenytársaik rendszere, de alapszinten valamivel olcsóbban kínálják ilyen autóikat. A vállalat hibridjei egy kilométeres hatótávot kínálnak tisztán elektromos meghajtással szemben a cég konnektorból tölthető hibridjeivel, amelyek 80 kilométert tudnak elektromos üzemmódban.

Az új generációs mild hibridek akkumulátora kapacitásban közelíti a full hibridekben találhatókét (~1 kWh), így az üzemanyag-megtakarításuk is nagyobb lehet a korai, ~0,3 kWh-s akkuval szerelt, kamuhibridnek csúfolt darabokénál, amelyek általában tisztán elektromosan egyáltalán nem képesek mozogni.

(Via Reuters