Méterekkel a rajt után sikerült lezúzni a 830 milliós Lotus hipersportautót

2024.07.12. 13:34

  • A rajtvonal után néhány méterrel falnak csapták a Lotus egyik legdurvább hipersportautóját.
  • Az 1972 lóerős Evija X versenyautó bár szénabálának ment, rendesen összetört az eleje.
  • Sokan csak tippelgetnek, hogy ki vezethette a 2,3 millió dolláros, átszámítva 833,5 millió forintos versenyautót.

Néha a legnagyobbak is hibáznak, de az autósportban ennek gyakran vaskos ára van. Hasonló eset, hogy nemrég a Lotusnál lezúztak egy 2,3 millió dolláros, átszámítva 833,5 millió forintos hipersportautót. Az amúgy is bődületesen erős Evija alapjaira épülő Evija X egy versenypályára optimalizált modell rengeteg szénszálas elemmel, amelyeket most sikerült rendesen odavágni Goodwoodban a Festival of Speed rendezvényén. Az autó sérülései valószínűleg nem olyan súlyosak, mert a baleset előtt nem ment gyorsan és betonfal helyett szénabálába csapódott, ettől függetlenül a szénszálas karosszériaelemeket helyreállítani vagy cserélni nem lesz olcsó buli.

Hogy mi volt a cél, azt pontosan nem tudni, de az 1972 lóerős, elektromos hipersportautó füstölő gumikkal indult el a rajtvonalról. A Lotus valószínűleg látványos műsort szeretett volna a legdurvább modelljének, viszont az indulás után kibillent egyensúlyából. Megállíthatatlanul elkezdte megelőzni az autó hátulja az elejét és belevágódott egy szénabálába, majd még egyszer megpördült. A nagyközönség csak tippelget, hogy ki vezethette az autót a Lotus pilótái közül.

Valószínűleg nem nehéz eldobni egy ennyire erős versenyautót és a kár sem kicsi, hiszen a külső elemek jelentős része szénszálas. Nem véletlen, a Lotus a kanadai Multimatic-kal közösen fejlesztette az autót és az volt a cél, hogy piszok jó időt menjenek a Nürburgringen. Ez sikerült is, az Evija X minden idők harmadik leggyorsabb autója a legendás német versenypályán, 6:24,047-es köridőt ment.

Forrás: Jalopnik