- Őrült versenyautót épített a Subaru Motorsport USA egy gyári WRX alapjaira.
- Az autóban a kétliteres, turbós boxermotor főtengelye akár 9500-ig is elforog.
- A csúcsteljesítménye 670 lóerő, ehhez 922 Nm nyomaték tartozik.
- Az autót alaposan kikönnyítették, a súlya alig 1120 kiló.
- A futómű hangolása, a szélesítések, a slick gumik és a kormányzás miatt az autó elképesztően fogja az utat.
- Néhány nap múlva Goodwoodban, a Festival of Speeden fogják meghajtani.
A Subaru mérnökei rácsúszhattak a keménydrogokra, mert őrületes WRX versenyautót építettek a hamarosan megrendezésre kerülő Goodwood Festival of Speed rendezvényre. Ott fogják először megkergetni a valaha volt legerősebb gyári WRX versenyautót, a Project Midnightot – mert hát fekete –, amelyet a Subaru Motorsport USA hozott össze egy széria WRX alapjaira.
A teljes szerkezetet megerősítették és a karosszéria jelentős részét szénszállal helyettesítették. Ennek köszönhetően az autó 453 kilóval könnyebb, mint egy hagyományos WRX, mindössze 1120 kiló. Rengeteg plusz légterelő került rá, mely nemcsak leszorítóerőt generál, de hűtőlevegőt is nyújt a technikának. A futóművet versenykörülményekre hangolták, és a 17 colos rallycross kerekekre is slick gumi került, hogy aszfalton mindennél jobban tapadjon.
A WRX Project Midnight pillesúlyúnak mondható annak ellenére, hogy maradt alatta az állandó összkerékhajtás. Valószínűleg kell is, hiszen iszonyatosan erősre hangolták a kétliteres, négyhengeres boxermotort. A turbó tolja, az intercooler hűti a töltőlevegőt, végül a főtengelyen kiesik 670 lóerő és 922 Nm forgatónyomaték. A show nemcsak abban merül ki, hogy iszonyatosan megy a WRX, a kipufogókat a motorháztetőn vezették ki, és amikor eléri 9500-as fordulatnál a leszabályzást, látványos lángcsóvákkal jelez mindenkinek, hogy ez már nem játék.
Az autót Scott Speed vezeti majd Goodwoodban, ő egyébként sikeres rallycross pilótának számít Amerikában. Elmondása szerint a WRX Project Midnight abszolút egy fenevad, és vezetés közben érezni, hogy a mérnökök sokat merítettek a rallycross autókból. Hozzátette, hogy a szélesebb gumik és a nyomtáv miatt, illetve a futóműgeometria és a kormányzás hangolásának köszönhetően elképesztően fogja az utat, igazi élményautó. Hogy mi a valóság, az hamarosan kiderül, ugyanis július 11-én kezdődik a Goodwood Festival of Speed, ott hajtják meg először az autót.
Forrás: Subaru