- Úgy fest, hogy a Porsche is beleütközött az elektromos autók előretöréséből fakadó kihívásba.
- A kínai eladások visszaesése miatt mínuszba került a cég, de az amerikai piacon is kevésbé kelendőek a kocsik.
- Igaz, a németek több Porschét vettek.
![porsche-911-hybrid-development-and-nurburgring-lap-time-4](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5721/57218/572185/57218571_8ac293e7cc067883940de4d089ed6003_wm.jpg)
A Porsche autóiból az idei első félévben a világ újautó-piacain hét százalékkal adtak el kevesebbet, mint 2023 azonos időszakában – idézte a Reuters a sportautógyártó vállalat beszámolóját. A visszaesés fő oka az, hogy Kínában egyharmadával csökkent az értékesítés. A Volkswagen tulajdonában lévő vállalat az elmúlt években majdnem minden ötödik autóját Kínában értékesítette. A kínai piacon nagyon éles a verseny, és az ottani gyártók - például a BYD - jól szerepelnek az európai gyártók kárára.
A Porsche összesen 155 945 autót adott el 2024 első hat hónapjában. Észak-Amerikában hat százalékkal fogyott kevesebb utcai vágtázó, mint korábban, miközben az autógyártó hazai piacán, Németországban 22 százalékkal nőtt az értékesítés. Az utóbbi majdnem 21 ezer autó eladását takarja.
Aggódnak a befektetők
A HSBC elemzői felhívják a figyelmet az európai autópiac viszonylagos gyengeségére is. A tőzsdei befektetőket aggasztja, hogy Kínában visszaesett az új autók iránti kereslet. Ezért vélhetően növelni kell a dealerek kompenzációját jó munkájukért, ami elviheti az autógyártó profitjának egy részét.
A helyzetet súlyosbíthatja a kínai villanyautók importjára kivetett EU-s büntetővám, amire a pekingi kormány részben a nagy teljesítményű európai autókra vonatkozó extra vámmal reagálhat.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)