Az idei Goodwood fesztivál 4 legdrágább és legfájdalmasabb törése

2024.07.15. 17:49

  • Idén sem úsztuk meg drága balesetek nélkül a Goodwood fesztiválon.
  • Összegyűjtöttük a négy legfájdalmasabb törést.
  • Egy nagyon ritka versenyautó és Travis Pastrana egyedi Subaruja is összetört.

Idén is megrendezték a sebesség nemzetközi ünnepét, avagy a Goodwood fesztivált. A neves eseményen ezúttal is sok érdekes, izgalmas és ritka autót láthattunk, de ahogy tavaly sem, úgy most sem úsztuk meg néhány csúnya törés nélkül. Íme az a négy, ami idén a legjobban fájt.

Az Audi hosszú éveken keresztül egyeduralkodó volt a Le Mans-i 24 órás versenyen: német márka 2000 és 2014 között összesen tizenháromszor nyerte meg a legendás versenyt. Még a diadalmenet előtt azonban az Audi épített néhány kevésbé sikeres Le Mans-i versenyautót is. Ezek egyike az Audi R8C, a később öt Le Mans-i győzelmet szerző ikonikus R8 elődje.

A versenyautóból csupán két példány készült. Ezek egyike kötött a kelleténél közelebbi ismertséget a szalmabálákkal idén Goodwoodban:



Travis Pastrana, a leginkább motoros és autós mutatványairól ismert fenegyerek is tiszteletét tette az idei Goodwood fesztiválon, mégpedig a 2022-es Gymkhana főszereplőjével, a teljesen egyedi Subaru Family Hucksterrel. Az aktív aerodinamikával felszerelt, 826 lóerős vadállat ezúttal a gazdáján is kifogott. Pastrana elmérte a goodwoodi pálya egyik híresen trükkös kanyarját, a felvágós Subaru pedig az alulkormányzottságtól tehetetlenül becsúszott a bálák közé:



Bár az alacsony darabszámú sport- és versenyautókat gyártó SCG, azaz Scuderia Cameron Glickenhaus neve talán keveseknek cseng ismerősen, a 2004-ben alapított vállalat saját autóival már olyan legendás versenyeken is részt vett, mint a Le Mans-i 24 órás, vagy a Nürburgringi 24-órás. A vállalatot ezúttal egy SCG 004C versenyautó képviselte, amely az egyik kanyarból kifelé csúszott meg, és ütközött a pályaszéli falnak. (A baleset 5 perc 45 másodpercnél látható.)


Az egész 2024-es Goodwood fesztivál legdrágább és legcikibb törését a Lotus könyvelhette el. A brit gyártó 2,3 millió dolláros (833 millió forint), majdnem 2000 lóerős Evija X nevű hipersportautója még az első kanyarig sem jutott. A rajt után a pilóta egy kis gumiégetéssel akarta feltüzelni a közönséget, de a mutatványnak csúnya vége lett. Az Evija X hátulja hirtelen kitört, az autó pedig 20 méter után a falban kötött ki: