- Körrekordot futott az új Porsche Panamera egy ismeretlen hajtáslánccal szerelt változata.
- Az autón különböző aktív aerodinamikai elemek, szénszálas alkatrészek és Michelin Pilot Sport Cup 2 gumik kaptak helyet.
- A rekordban szerepe lehet a Porsche Active Ride futóműnek, mely intelligensen kezeli a karosszériadőlést és ellentart az erőknek.
- A Korábbi rekorder Mercedes-AMG GT63 S 4Matic+ 7:27.800-at, ment, a Panamera erre vert most rá bő 3 másodpercet.
Saját kategóriájában rekordot állított fel a Porsche a Nürbugringen egy új Panamera kivitellel. Úgy néz ki, hogy a nemrég frissített modell legdurvább változatán még mindig reszelnek ezt-azt a mérnökök, bár a rekordból ítélve elérték a céljukat. Megépítették a híres versenypálya leggyorsabb szedánját, mely még nem teljesen elektromos.
Érdekes módon azt nem árulták el, hogy a rekorder Panamera milyen specifikációkkal futott, azt viszont igen, hogy egy új aerodinamikai szettet és szénszálas csomagot alkalmaztak rajta. Előbbihez hozzátartoznak olyan aktív elemek is, mint például a hátsó szárny, így az autó még nagyobb leszorítóerőt tudott generálni, mint korábban. A tapadásért kifejezetten az ilyen autókhoz fejlesztett Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsok feleltek, melyeket 21 colos könnyűfém felnikre húztak fel.
Többen is arra tippelnek, hogy a hajtás a jelenleg ismert legerősebb Cayenne alól származik (Turbo E-Hybrid), csak tovább fejlesztették. Abban egy négyliteres, duplaturbós, V8-as motor dolgozik együtt egy hibrid rendszerrel, így 739 lóerő leadására képes, 950 Nm forgatónyomaték mellett. A másik trükk a Porsche különleges Active Ride futóműrendszere lehet, mely egészen elképesztően mozgatja az autót. Miközben gyorsításnál és fékezésnél is ellentart a karosszéria billenésének, ezt kanyarban is megteszi és úgy dől ívnek befelé, mint a motorosok. Ezzel olyan kanyarsebességet képesek elérni, mint soha azelőtt, még úgy is, hogy a Panamera egy testes luxusautó.
Ezekkel a fejlesztésekkel és az ismeretlen hajtáslánccal a Porsche július 12-én körrekordot állított fel a belsőégésű motorral szerelt szedánok között és 7 perc, 24,172 másodperc alatt ment körbe a Nürburgringen. A korábbi csúcstartó a Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ volt (még 2020-ban), ami 7:27,17-et ment. Az elektromos szedánokkal viszont már nem tudta tartani a lépést, mert bár a Tesla Model S Plaid-et megverte – az 7:25,231-et ment –, márkán belül a Taycan Turbo GT 7:07,55-tel abszolút rekorder a szedánok között.
Forrás: Porsche