Egymillió! De mégis miből? - Zűrzavaros matekozás a GM-nél
- Félreérthetőek a General Motors villanyautós tervei.
- Egymilliós kapacitás vagy gyártás is benne volt korábban a pakliban, de most rezeg a léc.
- Pontosabb képet majd a negyedéves gyorsjelentés adhat július végén.
Erősen kétségessé vált, hogy betartja-e a General Motors azt az ígéretét, miszerint 2025 végére egymillió elektromos autó gyártására elegendő kapacitást hoz létre az Egyesült Államokban.
Az elbizonytalanodás egyenesen a legfelsőbb szintről jön, Mary Barra ezzel kapcsolatos nyilatkozatából ered. A cégvezető arról beszélt, hogy nem érdemes tartaniuk magukat a „varázslatos” egymilliós számhoz, ha az autópiaci kereslet egyszerűen nem indokolja ezt. „A fogyasztó fogja megmutatni az irányt” – mondat világossá téve, hogy csak akkor fognak évente egymillió villanyautót gyártani, ha éppen ennyit el is tudnak adni.
A gond csak az, hogy ez a cél volt eddig a GM ígéretei között az a vállalás, amelyhez ragaszkodtak. Miközben az elektromos átállással kapcsolatban számos más mondásukat visszavonták. Több mint két éve mantrázzák, hogy az USA-ban és Kínában is egy-egymillió elektromos autót lesznek képesek előállítana a következő év végére.
A GM szóvivője szétválasztotta a gyártási kapacitás és a tényleges gyártási mennyiség kérdését, arra utalva, hogy ha tudnának is egymillió villanyautót gyártani, az sem jelentené, hogy ezt meg is tennék. Ezzel sikerült növelnie a zűrzavart.
Barra ugyanis nem ment bele abba, hogy az egymilliós kapacitásról vagy gyártásról beszél-e.A szóvivő végül pontosította mondandóját azzal, hogy a cége immáron nem ragaszkodik az egymilliós kapacitás kiépítéséhez sem. További részletek a GM július végén esedékes második negyedes tőzsdei gyorsjelentéséből derülhetnek ki.