A Hyundai 650 lóerős, elektromos SUV-je legyorsulhat egy 750 lóerős Lamborghinit?

2024.07.20. 13:41

Röviden:

  • Összemérték egy Lamborghini Aventador SV és egy Hyundai Ioniq 5 N tudását egy gyorsulási versenyen.
  • A Hyundai 650 lóerős és 2,2 tonnás, a Lamborghini 750 lóerős és 1,6 tonnás.
  • A gyári adatok szerint az Aventador 2,8 másodperc alatt gyorsul nulláról a százra, az Ioniq 5 N pedig 3,4 másodperc alatt.
  • Ezúttal az erőfölény győzött.
  • Ha nem érdekel az eredmény, akkor is nézd meg a videót, hiszen a Lambo olyan fergetegesen szól, mint nagyon kevés másik autó.

A Hyundai Ioniq 5 legsportosabb változata, vagyis az Ioniq 5 N egy igazán jól sikerült, valóban szórakoztató villanyautó. A 650 lóerős, testes SUV mindössze 3,4 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, egész ügyesen mozog a kanyarokban és még vicces, kamu motorhangot is beleprogramoztak.

Miközben az Ioniq 5 N tényleg jópofa, élmény tekintetében összehasonlíthatatlan egy Lamborghinivel. Az Aventador SV-ben csodásan ordító, fenomenális V12-es szívómotor hangja önmagában is felülmúlhatatlan, és akkor rá se néztünk a sikkesen agresszív, lapos kasznira. Az igazi élmény azonban akkor kezdődik, amikor valaki olyan szerencsés, hogy mehet egy kört a gyönyörű, olasz szupersportautóval.

A két autó tehát nem egy liga, gyorsulásban mégis váratlanul közel lehetnek egymáshoz. Az Ioniq 5 N bár a 650 lóerejével gyengébb, mint a 750 lóerős Aventador LP-750-4 SV, sőt, papíron lassabb is: a Lambónak elég 2,8 másodperc, hogy álló helyzetből elérje a százat, a Hyundainak ehhez 3,4 másodpercre van szüksége.

Mivel ez a hat tizedmásodperc nem tűnt soknak, a Carwow-nál kipróbálták, hogy mindez hogyan néz ki a valóságban. Ezúttal nem az történik, amit sokan talán vártak: az 1,6 tonnás Lamborghini álló helyzetből indulva könnyedén legyorsulta a 2,2 tonnás, 100 lóerővel gyengébb, elektromos Hyundai-t.

A két autó közötti különbség nem volt olyan drasztikus, mint amit a számok alapján sejteni lehetett. Volt pár necces pillanat, de az látszott, hogy a Lamborghini erőfölénye és alacsonyabb tömege a nyerő. Az eredménytől függetlenül azért már önmagában megérte megszervezni ezt a versenyt, hogy meghallgassuk, ahogy az Aventador tökéletes V12-ese teli torokból ordít. Egyszerűen csodálatos.

Forrás: Carwow