Mindent kipréseltek ebből az 1,6-os Audiból az Autobahnon

2024.07.21. 08:35

Röviden:

  • Kivittek egy 2002-es Audi A4-et az autópályára, hogy leteszteljék a végsebességét.
  • Egy 1,6 literes, 102 lóerős alapváltozatról van szó.
  • A fáradt állapota és a csekély teljesítménye ellenére az A4 végsebessége impresszív.

Az Audi sok olyan tűzokádó szörnyet készített már, amelyek kimondottan az Autobahnra születtek: a könyörtelen RS6-ok, marcona S8-ak és tankra emlékeztető RS Q8-ak a német autópálya igazi pofonosztói, bérelt helyük van a belső sávban. Sajnos nem minden Audi olyan szerencsés, hogy egy közepes anyahajóba is elegendő lóerőt pakoljanak bele.

Kapcsolódó
Ehhez fegyvertartási engedély kéne

Ehhez fegyvertartási engedély kéne

Zseniális mérnöki túlkapás, ami kibiztosítva könyörtelenül pusztító. De nem túlzás ez erre a világra?

Itt van például ez a szebb napokat is látott Audi A4, ami nemcsak a hanyag korábbi tulajok, hanem a karcsú tűzerő miatt is szomorkodhat. Ebbe a második generációs – vagyis B6-os kódú – A4-be egy pokoli durva, hörgő V8-as helyett egy visszafogott menetdinamikát ígérő, szívó egyhatost szereltek a gyártósoron még 2002-ben.

Bár az alapmotoros, 22 éves Audi összesen 102 lóerővel gazdálkodhat, most mindet bevethette: kivitték az német autópályára, ahol megmutathatta, hogy mire elég az egyhatos szívó benzinmotor.

Kapcsolódó
Mennyi a vége, főnök? Ezres Corsa full támadásban az Autobahnon

Mennyi a vége, főnök? Ezres Corsa full támadásban az Autobahnon

Daliásan küzdött a háromhengeres Ecotec, de azért nem pofozta fel az RS6-okat és S65 AMG-ket a belső sávban.

A harmatos, öreg Audi óriásit ment: szinte hihetetlen, de 218 km/h-t facsart ki belőle a sofőr, ami az adatait ismerve elképesztő teljesítmény. Nem kizárt, hogy ebben lejtők is segítségére voltak, de ennyi könnyítés belefér. Az erőtől duzzadó nagytesók biztosan tisztelettel emelnek kalapot a derekasan küzdő, egyhatos A4 előtt.

Forrás: Top Speed Germany - Youtube