- A gyártóhoz közeli források szerint a Kia EV6 GT is megkaphatja a Hyundai Ioniq 5 N szimulált nyolcfokozatú váltóját.
- A megoldás az EV6 hamarosan érkező ráncfelvarrásával debütálhat.
- Ennek ellenére egyes funkciók továbbra is az Ioniq 5 N kiváltságai maradnak.
A Hyundai Ioniq 5 N egy vérbeli méregzsák - erről mi is saját kezűleg győződhettünk meg. Az elektromos sportautó egyik legérdekesebb funkciója az N-eShift nevű szimulált váltó, ami a fokozatok pakolgatásának örömét szeretné elhozni a villanyautók világába.
Bár egy ilyen, az autó működéséhez szükségtelen megoldást akár parasztvakításnak is bélyegezhetnénk, abszolút van értelme - különösen versenypályán. A nem éppen finomkodó vezetési stílusáról híres Ricsi kollégánk szerint az N-eShift szimulált fokozatai segítenek a sofőrnek jobban megérteni, mi is történik menet közben az autóval, így könnyebb pályán tartani és dinamikusan vezetni a 650 lóerős szörnyeteget.
Ráadásul most úgy tűnik, az N-eShift hamarosan nem csak az Ioniq 5 N kiváltsága lesz. A Carscoops egy gyártóhoz közeli forrásra hivatkozva tudni véli, hogy a szimulált váltó a Kia EV6 GT-be is bekerül.
Az EV6 hamarosan ráncfelvarráson esik át. A frissített modell szinte minden változatát bemutatta már a gyártó, a GT kivitelt kivéve. A hírek szerint az N-eShiftet ez kaphatja meg, az Ioniq 5 N néhány más funkciójával együtt.
Fontos azonban kiemelni, hogy a két modell között maradnak lényegi különbségek. A Carscoops forrása szerint az EV6 GT-t inkább egy sportos túraautóként pozicionálják a koreaiak, ebbe a formulába pedig valószínűleg nem férnek bele olyan extrémebb megoldások, mint az Ioniq 5 N-Grin Boost gombja, ami 10 másodpercig 40 lóerővel növeli a teljesítményt.