Csak V8-cal építik a Koenigsegg Gemerát, mert senkinek sem kellett a háromhengeres
- Nem lesz háromhengeres Koenigsegg Gemera.
- Az előrendelők igen nagy többsége a V8 mellett tette le a voksát, ezért a másik opciót el sem készítik.
- A technológiát viszont nem kukázzák, vagyis később találkozhatunk a 600 lóerős, duplaturbós háromhengeres motorral.
A Koenigsegg Gemera a svéd gyártó első négyszemélyes autója, ami nem csak a szállítható személyek száma miatt különleges, hanem a hajtásrendszere miatt: A Gemera hajtásrendszere egy elég szokatlan hibrid hajtás: három villanymotorja összesen 1100 lóerő leadására képes, emellett egy kétliteres, háromhengeres, Freevalve vezérlésű, azaz vezérműtengely nélküli, két turbós benzinmotor kerül bele, amely E85 alkohol-benzin keverékkel használva 600 lóerő leadására képes. A háromhengeres motor a Tiny Friendly Giant nevet kapta, amiről ebben a cikkben foglalkoztunk alaposan:
Viszont később bejelentették, hogy a Jesko ötliteres V8-asával is kapható lesz, ami a Dark Matter nevű elektromos motorral együtt 2300 lóerős összteljesítményre képes. Ez pedig annyira népszerű opciónak tűnt az előrendelők körében, hogy a háromhengeres verzió végül el sem készül.
A gyártó vezérigazgatója, Christian von Koenigsegg a Top Gear podcastjében beszélt erről, de hozzátette, hogy a háromhengeres motorjuk technológiáját nem vetik el teljesen, szóval benne van a pakliban, hogy vagy a Gemerában vagy egy másik modelljükben még megjelenhet ez a hajtásrendszer.
A tervek szerint a Gemera gyártása az idei év végén indul és összesen 300 darabot építenek belőle.