- A C8-as Corvette bemutatója után öt évvel megjelent a legerősebb ZR1 verziója.
- A ZR1 1079 lóerő és maxium nyomatéka 1123 Nm.
- A Corvette ZR1 gyártása jövőre indul.
Hihetetlen, de már öt éve annak, hogy bemutatták a Chevrolet Corvette jelenlegi generációját, a C8-at. Már ekkor biztosak lehettünk abban, hogy ebből is lesz ZR1, csak azt nem, hogy mikor. Most már tudjuk.
Az új Corvette ZR1-et pedig nem vették félvállról. 1079 lóerő 7000-es fordulatszámnál, 1123 Nm nyomaték 6000-nél, 346 km/h-ás végsebesség. Mindezt az új motorjukból, az LT7-ből (ami ezzel az Egyesült Államok legerősebb V8-asa lett, amit autógyártó készített) nyerték ki, ami egy 5,5 literes duplaturbós V8-as továbbra is síkforgattyús (flat plane), tehát lapos főtengellyel. A nyolcsebességes duplakuplungos automataváltó is megmaradt, cask áthangolták.
A Corvette aggresszív aerodinamikai elemek nélkül nem teljes és most sem maradunk meg nélküle. A legtöbb splitter, toldat és hátsó szárny szénszálból készül, amelyeket a ZTK fejlesztett/tervezett és 544 kiló leszorítóerőt ad az autónak. Van egy extraként kipipálható ZTK pakk, ami merevebb rugókat és Michelin Pilot Sport Cup 2 R gumiabroncsokat ad. Az aerodinamikai elemeken túl a ZR1 osztott ablakot kapott hátulra, amivel a C2 előtt tisztelegnek.
A féktárcsák karbon-kerámia ötvözetből vannak, ami elöl 400mm hátul pedig 390 mm-esek. Extraként pedig a felnik is lehetnek szénszálból, amik a rugózatlan tömeget csaknem 20 kilóval csökkentik. Ha pedig már tömeg: a Corvette ZR-1 coupe száraz tömege 1665 kg, míg a kabrióé 1705 kg.
A beltér alapjaiban változatlan, egyedül az újdonság, hogy a műszeregységen már van turbónyomás-mérő is, ami a Chevy történelmében az első. Továbbá rengeteg helyen láthatjuk a ZR1 logót, valamint kék cérnát is lehet már választani - de a kék kiegészítők több helyre is választhatók, mint például a biztonsági övre vagy a féknyergekre.
A ZR1 gyártása jövőre veszi kezdetét a General Motors Kentucy állambeli gyárában.