Egyre inkább megdőlni látszik az az elmélet, hogy aki napi 1000 kilométert autózik, annak csak dízel vagy benzines autózás jöhet szóba. Persze kell egy nagy akkumulátorral szerelt, drága autó és nagyon jó töltési lehetőségek a megállóknál, de némi tervezéssel megoldható.
Bjørn Nyland, a thaiföldi születésű, de gyerekkora óta Norvégiában élő youtuber zászlójára tűzte, hogy márkafüggetlenül kipróbálja az autók valós körülmények közti hatótávját és tölthetőségét, legfrissebb tesztjében pedig az új Audi Q6 E-tronnal autózott 1000 kilométert, az eredmény pedig várható volt: hatalmas a fejlődés a korábbi E-tron 55 és Q8 E-tron modellekhez képest, ugyanabba a ligába került nagyobb sebességű fogyasztást tekintve is, ahova a jóval kisebb homlokfelületű E-tron GT.
9 óra és 30 perc kellett 105 km/h-s átlagsebesség mellett 1000 kilométerhez, ehhez persze viszonylag gyors lemerülések és töltések tartoztak: 26,6 kWh/100 kilométernél biztosan lehet kevesebbet fogyasztani az autóval, ha épp nem az idővel futunk versenyt. 120 km/h-val közlekedve kényelmesen tudott volna 400 kilométeres hatótávval számolni, az akkut viszont optimális tartományban akarta tartani, így 4 rövid megállóval tervezett, olyan DC töltőknél, ahol az autó 285 kW-os tölthetősége kihasználható.
Az Audi ezen a teszten a Tesla Model Y-t is legyőzte, köszönhetően a nagyobb, 100 kWh kapacitású akkujának és a tölthetőségének, de az tény, hogy a Tesla jelentős 30%-kal jobban fogyasztott.
Az Audi Q6 E-tronra kicsit mi is büszkék lehetünk: villanymotorját Győrben szerelik össze, bemutatóját itt olvashatjátok.