A Volvo mégsem áll át 2030-tól a teljes elektrifikációra

2024.08.01. 06:10

  • A Volvo személyautós üzletága komoly célt tűzött ki maga elé még 2021-ben. 2030 után nem akartak több olyan autót eladni, amelyben valamilyen formában belső égésű motor van.
  • Az ígéret eddig tartott, Jim Rowan vezérigazgató szerint ugyanis a piac lassulása miatt az ilyen célok nem tarthatók.
  • A Volvo anyacége, a kínai Geely nemrég nagy volumenű belső égésű motorfejlesztést jelentett be a Renault-val társulva.

Amikor a Volvo 2021-ben bejelentette az XC40 Recharge-ot, a márka első elektromos autóját, világosan kimondták, hogy 2030-ig olyan gyártóvá szeretnének válni, amely nemcsak a teljesen hagyományos belső égésű motoros autókat, hanem a hibrideket és a plug-in hibrideket is kiírtja a kínálatából.

Volvo EX-30, a márka világmeghódítónak szánt villanyautója. - Fotó: Balló Marcell/Totalcar
Volvo EX-30, a márka világmeghódítónak szánt villanyautója. - Fotó: Balló Marcell/Totalcar

A Volvo jelenleg feladni látszik a célt, ugyanis jelentősen finomítottak a 2030-as célon. Jim Rowan, a Volvo Cars vezérigazgatója szerint a hibridek jó átmenetet jelentenek az elektrifikáció felé vezető úton, így addig tervezik a gyártásukat, ameddig szükség van rájuk. Úgy tűnik tehát, hogy a Volvo a teljesen elektromos elképzeléseit egy ideig jegeli és inkább arra (is) fókuszál, hogy minél jobb hibrid technológiákat tegyen le vásárlói elé.

Korábban egyébként a Volvo anyacége, a kínai Geely egy 7 milliárd euró értékű közös fejlesztési megállapodást kötött a Renault-val, amelynek keretein belül a belső égésű motorjaik hatékonyságát kívánják javítani.

Forrás: Autoblog