Több mint 10 év után rendelnek el visszahívást egy különleges Hyundaira
- A Hyundai visszahívást rendelt el egy olyan modelljére, amit hosszú évek óta nem gyártanak.
- A 2010 és 2013 közötti Genesis Coupék gyújtáskapcsolójában eltörhet egy alkatrész, ami miatt akkor is beindul az autó, ha nem nyomjuk a kuplungot.
- Nagyjából 12 612 autó lehet érintett a visszahívásban, az illetékeseket értesíti a koreai márka.
- A Genesis Coupe egyébként egy nagyon izgalmas autó, 3,8 literes V6-os motorja 353 lóerős is lehetett.
- Ezt a teljesítményt akár kézi váltón keresztül tolta egy sperr diffire, majd a hátsó kerekekre.
Nem gyakori, de előfordul, hogy egy gyártó az adott autó megjelenése után akár több mint 10 évvel rendel el visszahívást egy hibás alkatrész miatt. Ez társadalmi felelősségvállalás szempontjából szimpatikus lépés, és a márka ezzel csak erősíti a presztízsét. Így tett nemrég a Hyundai is, ami a 2010 és 2013 között gyártott Genesis Coupékra rendelt el visszahívást.
Vagyis nem az összes legyártott darabra, hanem 12 612 példányra, amelyekben egy hibás gyújtáskapcsoló okozhat galibát. Ezekben az autókban van egy biztonsági rendszer, ami addig nem enged indítani, amíg a felhasználó nem nyomja a kuplungot. Idővel az ezért felelős kapcsoló eltörhet és nem gátolja az indítást akkor, amikor nincs kinyomva a pedál.
Ha az ember hozzászokik ahhoz, hogy fokozatban hagyva indítson rá az autójára, akkor ez gondot is okozhat. Az autóban ugyanis elég nagy és erős motorok vannak, simán megrántják a kasznit indításnál, ami balesetet okozhat. A jelentések szerint történt is ilyen eset, a Hyundai ezért 2023 közepén vizsgálni kezdte az ügyet. Most jutottak el oda, hogy felderítsék a hibás alkatrészt és visszahívást rendeljenek el. Az érintettek értesítést kapnak majd arról, hogy vigyék be autóikat márkaszervizbe, ahol térítésmentesen cserélik majd a gyújtáskapcsolókat.
A Hyundai Genesis Coupe egyébként izgalmas autó. Egy dolog a szép kupé forma, de elődeitől már szinte csak a nevet és a tetővonalat örökölte, a hajtásláncot nem. Ez már egy rendes hosszmotoros, hátsókerekes sportautó 3,8 literes, V6-os motorral. A teljesítménye piactól függően 306 és 316 lóerő között volt, míg ehhez tartozott 361 Nm nyomaték. Létezett automata is, de izgalmasabb lehetett a hatsebességes kézi váltó, ahonnan egy sperr diffin keresztül jutott a hajtás a hátsó kerekekre. Később frissítették az autót és a motort felhúzták 353 lóerősre 400 Nm nyomaték mellett, így kézivel 6,1, automata váltóval 5,9 másodperc alatt futotta a 0-100-at.
Bár nem túl gyakori, nem ez az első eset, hogy ennyi év után hívnak vissza hibás autókat. A Magyar Suzuki Zrt. például az ősmagyar Swiftet is visszahívta egyszer tíz év után. Bizonyos típusokban az első gólyalábakon megjelenhetett a rozsda egy olyan ponton, ami később töréshez vezethetett volna. Ezeket a vállalat térítésmentesen cserélte.
Forrás: Carscoops