Akik Tesla után nem Teslát vesznek, 51 százalékban visszaállnak belsőégésű motoros autóra

2024.08.05. 18:03

  • Felmérést készítettek azzal kapcsolatban, hogy az Amerikaiak milyen autót vesznek, miután eladták Teslájukat.
  • A felmérés alapján 51 százalékuk vált belső égésű motorral szerelt autóra, ha nem újra Teslát vásárol.
  • 32 százalékuk valamilyen másik elektromos autóra, 10 és 6 százalékuk pedig sima és plug-in hibridre váltott.
  • Az adat nem néz ki jól, de az elmúlt években folyamatosan csökkent azon Tesla tulajok száma, akik elektromosról belső égésű motoros autóra váltanak.
  • A tradicionális gyártók elektromos autói már valós konkurenciát jelentenek a Teslának, ezért sokan választják inkább azokat.

Bár sokan köpik az éterbe bármiféle tapasztalat nélkül az elektromos autókkal szembeni negatív gondolataikat, van, aki kipróbálja és csak ezután ítéli meg a műfajt. Egyik tábornak sem érdemes megsértődni vagy örülni amiatt, hogy mit hozott ki az Edmunds legújabb felmérése, hiszen egészen érdekes eredményeket kaptak. Eszerint azok az amerikai Tesla tulajdonosok, akik nem maradnak a márkánál, 51 százalékban szállnak vissza valamilyen tisztán belső égésű motoros autóba. Ez az adat elsőre aggasztóan hangzik, valójában az elmúlt évek legalacsonyabb értéke.

A felmérést 2019 óta minden évben elvégezték és az 51 százalék nem mondható rossznak, sőt, csak erősíti az általános tendenciát. 2019-ben még a Tesla tulajok 71 százaléka váltott belső égésű motorral szerelt autóra, aztán 2020-ra már 76 százalékuk. Azóta viszont folyamatosan csökken ez a tábor, és most értünk el oda, hogy az emberek nagyjából fele belső égésű motoros autót vesz, miután eladta Tesláját. Ezzel együtt 32 százalékuk marad elektromos autóban, csak egy másik gyártó termékét választja.


More Than Half of Teslas Are Being Traded In for Gas Cars

Az eladott Teslák után mindössze 10 százalék vásárolt hibridet, 6 százalékuk pedig plug-in hibridet. Utóbbi egyébként most kezd csak igazán népszerű lenni, több gyártó is eltolta az elektrifikációs terveit, hogy ilyen meghajtású autókat gyártson. A statisztika alapján viszont ezek az autók nem olyan vonzók azoknak, akik elektromos autóból szállnak ki. Ez azért érdekes, mert az újautó-piacon egyre növekvő érdeklődést mutatnak a műfaj iránt a vásárlók.

A Tesla sokáig úttörőnek számított az elektromos autózásban és még most is vannak egyedi innovációi, de közben a tradicionális gyártók is lassan elérték azt a szintet, amivel már rendes versenyhelyzetet teremtettek. Emiatt több felmérés is azt mutatja, hogy sokan váltanak a régi nagy gyártók termékeire egy Tesla birtoklása után. Az Edmunds szerint ebben az is szerepet játszhat, hogy a Tesla megnyitotta a Supercharger hálózatot a többi elektromos autó számára is, ez pedig elvette az amerikai gyártó egyik komoly versenyelőnyét.

Az sajnos nem derül ki a felmérésből, hogy a Tesla-tulajok miért ülnek vissza egy belső égésű motoros autóba vagy választanak egy másik elektromos autót márkát.