Mindenképp csurig tele: egyes autósokból kihozhatja a tahót a villámtöltő
- Az Egyesült Államokban már éppen elég villanyautó fut az utakon ahhoz, hogy vezetőik ne mindig találjanak elegendő gyorstöltőt az akkuk újratöltéséhez. Pláne, ha egyesek bután viselkednek.
- Az legnagyobb amerikai áramkutas cég emiatt szigorított.
Előfordul, hogy egy új technológia megjelenése után időbe telik, mire felhasználói megtanulják a vele kapcsolatos kulturált viselkedés szabályait – vonta le a tanulságot egy vidéki útjából Peter Valdes-Depena a CNN Business autóiparral foglalkozó szakírója.
Kiszámolta, mennyi időbe telik megtenni az utat oda-vissza, s mivel elektromos autót használt, beiktatott egy gyorstöltést is. Úgy számolta, hogy ez nagyjából 15-20 percet vesz majd igénybe, ám valójában egy órával tovább tartott az etap a megálló miatt.
Mindenképp legyen tele
Az áramkutaknál ugyanis hosszú sorokban vártak a konnektorokra az autók. Bár számos országhoz hasonlóan az Egyesült Államokban egyelőre hiány van villanyautó-töltőpontokból, nem ez okozta a késlekedést.

Hanem az, hogy egyes autóstársak nem rendeltetésszerűen használták a gyorstöltőt. Nevezetesen nem voltak tisztában vagy figyelmen kívül hagyták azt kvázi íratlan szabályt, áramkutas etikettet, hogy ezeknél a töltőknél csak kapacitásuk 80 százalékára illik feltölteni az autókat. Ez nagyjából 20 percig tart. Időarányosan rosszabb az eredmény, ha ezt követően tovább forszírozzák a 100 százalék elérését, mivel 80 százalék felett nagyon lelassul az áramátadás.
Az Electrify America, az Egyesült Államok legnagyobb töltőállomás-üzemeltetője felismerte a problémát és drasztikus módszert talált ki az időhúzó autósok megrendszabályozására. Kaliforniában a tíz legforgalmasabb gyorstöltőnél technikailag korlátozzák a töltési lehetőséget. Amikor az akkumulátorokban tárolt áram mennyisége eléri a kapacitás 85 százalékát, a töltés leáll, és az autós kap egy üzenetet, hogy "húzzon el", mert ha nem, akkor percenként 40 centet (140 forint) kell fizetnie a töltő kihasználatlan üzemidejéért.
Hamarosan rutinszerűvé válhat az autóakku-töltés
A Tesla töltőinél is létezik egy hasonló mechanizmus, ám a 80 százalékos automatikus limit elérése után a sofőr autója érintőképernyőjén lehetővé teheti a töltés folytatását.
Összességében azzal magyarázható a helyzet, hogy bár lelassult a villanyautók terjedése az utakon, éppen elég sok van már belőlük ahhoz, hogy a szűkös töltési lehetőségek miatt az amerikai autósok is megismerkedjenek az áru-, azaz szolgáltatáshiány Kelet-Európában jól ismert jelenségével.
Nem kell atomfizikusi diploma annak megfejtéséhez, miért viselkednek így egyesek a gyorstöltőknél. Nyilván megszokták benzines autójuknál, hogy teljesen teletöltik a tankot, emellett egyes esetekben indokolt a 100 százalékos kapacitáskihasználás, elsősorban akkor, ha valaki hosszabb távra indul, ráadásul tudja, hogy úti céljánál kevés töltőt találhat.
További jogos indok lehet, hogy a kisebb kapacitású akkumulátorral rendelkező autóknál sem mindegy, mennyi áramot visznek magukkal. Ezeknél ugyanis nagyobb a veszélye, hogy az akku éppen a legrosszabbkor, az út közepén merül le. A probléma megoldása szintén nem ördöngösség: több töltőre van szükség. Ennek szellemében az Electrify America és az EV go egyaránt szélsebes tempóban bővíti töltőhálózatát.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Belsőség
340 millió forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
