Csak idő kérdése, hogy a Kínában 4,3 millió forintos BYD letarolja a piacot?
- A Fiat Pandához hasonló méretű BYD Seagull villanyautó alacsony ára miatt jelentős hatással lehet a világ újautó-piacára.
- A Seagull Kínában 12 ezer dollárért (4,3 millió forint) kapható, egy rövidebb hatótávú verzió pedig kevesebb mint 10 ezer dollárba (3,61 millió forint) kerül.
- Az amerikai autógyártók és politikusok tartanak a kicsi, olcsó elektromos autók térhódításától, mert az USA lemaradásban van az elektromos autók gyártásában.
- Az USA 100 százalékos büntetővámot vezet be a kínai villanyautók importjára, ami várhatóan távol tartja a Seagullt az amerikai piactól, Sam Fiorani, az Auto Forecast Solutions szakértője szerint azonban csak idő kérdése, hogy a BYD megjelenjen az amerikai piacon, mivel a Seagull, bár kisebb, mint a Chevrolet Bolt, de olcsóbb és könnyebb annál.

A kicsi olcsó elektromos autó ki tudja borítani az amerikai autógyártókat és a politikusokat. Mindketten tudják ugyanis, hogy az Egyesült Államok a Teslát leszámítva erős lemaradásban van az elektromos autók gyártásában, ezért egy ilyen autó megjelenése háttérbe szoríthatja az amerikai autóipart a világpiacon – derült ki a Yahoo Finance-en megjelent elemzésből. Ugyanígy az európai piacnak is lehet félnivalója, hiszen az utóbbi időszakban kiderült, hogy szükség lenne egy nagyjából 20 ezer eurós villanyautóra ahhoz, hogy az elektromosok áttörést érhessenek el.
Elektromos bagóért
A Szegeden is építkező BYD Seagull modellje, amely méreteit tekintve egy Fiat Pandához hasonlítható, már 12 ezer dollárnak - 4,3 millió forintnak - megfelelő jüanért elvihető az autószalonokból Kínában. Ráadásul megjelent egy rövidebb hatótávolságú változata is, amelyért nem egészen 10 ezer dollárt (3,61 millió forint) kell fizetni – derült ki az AP hírügynökség korábbi híréből.
Ennek az autónak a minőségére rég nem igazak a kínai árukkal kapcsolatos kifogások. Színvonaluk nem marad el a háromszor ennyibe kerülő autóktól, amelyeket az Egyesült Államok autógyártói állítanak el. A százszázalékos büntetővám, amely hamarosan életbe lép az Egyesült Államokba exportálni szándékozott kínai villanyautók importjára, vélhetően távol tartja a Seagullt az amerikai piactól. Ugyanakkor az a költségcsökkentés, amely ebben az autóban megmutatkozik, teljesen felboríthatja mindazt, amit a világ autóiparában ma látható.
Az AP beszámolt arról is, amit Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója mondott elemzőknek a kínai elektromos autókról. Szerinte ezek olyan jók, hogy kereskedelmi korlátozások alkalmazása nélkül lemoshatják a pályáról a világ legtöbb autógyártóját. A Biden-adminisztráció büntetővámját az amerikai munkahelyek védelmére és nemzetbiztonsági okokra hivatkozva vezetik be.
Ugyanakkor Sam Fiorani, az Auto Forecast Solutions tanácsadó cég elnökhelyettese ennek tudatában is úgy véli, csak idő kérdése a BYD megjelenése az amerikai autópiacon. A matek a kínaiak mellett szól. A Seagull 400 kilogrammal könnyebb, mint a Chevrolet Bolt, a legolcsóbb amerikai elektromos autó. Igaz, hogy kisebb annál, de második autónak például tökéletes lehet.
Ezt támasztja alá a gyári adatok szerint 400 kilométeres hatótávja egy akkufeltöltéssel. A BYD gyártási modellje, amelyben a tervezéstől az akkumulátorgyártásig minden házon belül történik, jelentősen csökkenti a gyártási költségeket.
Az az autógyártó, amely nem fordít kellő figyelmet a kínaiakra, ezen belül a BYD-re mint versenytársra, el fog veszteni mindent, amikor autóikkal betörnek a piacára – mondta Fiorani.
Hozzátette: a Seagullt módosítani kellene, hogy megfeleljen az USA biztonsági követelményeinek, ám A BYD bizonyította, hogy képes megfelelni a modern autógyártás követelményeinek.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Teslákat rongáltak, 20 év börtön járhat érte
Terroristáknak minősítették a három elkövetőt, akik Molotov-koktéllal dobálóztak.
- Hírek
Annyira rossz volt a Haas Ausztráliában, hogy a csapatfőnök azt hitte, elromlott az autó
A csapat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon egyértelműen a leglassabbnak bizonyult.
- Hírek
Veszélyes lehet az összes Tesla Cybertruck, mindet visszahívják
Az egyik rozsdamentes acélpanel lerepülhet, ami életveszélyes sérüléseket okozhat.
- Közélet
A lopott autóban hagyott pótkulcs miatt nem fizetne a biztosító egy forintot se
A tanulság: se pótkulcsot, se forgalmit ne hagyj az autóban!
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Teljesen új külsőt kap az új MG4
A második generáció külsőre egy teljesen új modell lett.
- Hírek
Döbbenetes és szomorú, hogy még mindig milyen sokan nem kötik be magukat a magyar utakon
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartott a rendőrség, csatlakozva a ROADPOL által hirdetett akcióhoz.
- Hírek
Veszélyes hibát idézett elő a Hyundai Ioniq 5 N legutóbbi visszahívása
A hiba állítólag egy visszahívés miatti javítás után jelen meg.
- Közélet
Itt az autó! Csak nevet kellene adni neki
Körmönfontnak kell lennie annak, aki jó nevet akar adni egy autótípusnak
- Hírek
Új táblák az M7-esen: szomorú és vidám fejek figyelmeztetnek a felújítási munkákra
Mókásak és hasznosak. Újdonság az is, hogy Velencénél új híd épül a gyalogosoknak, bicajosoknak a sztráda felett.
- Hírek
F1: törölhetik a 2026-os motorszabályokat, 2028-tól jöhet a V10?
Állítólag a Forma-1 vezetőségében jelenleg is mérlegelnek több olyan forgatókönyvet, amik visszahoznák a sokak által hiányolt V10-es motorokat.
- Hírek
Még idén megérkezik Európába a BYD legolcsóbb villanyautója
Elég valószínű, hogy tízmillió forint alatt lesz.
- Hírek
500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek
A Mazda az elektrifikáció hajnalának nevezte a 2030-ig tartó időszakot.
- Sport
Az F1-es Kínai Nagydíj legnagyobb kérdései
Meg marad a McLaren tempóelőnye? Összeszedik magukat az újoncok? Magára talál a Ferrari?
- Hírek
Meghalt Eddie Jordan, a Formula-1 egyik meghatározó alakja
A szakember, volt csapattulajdonos 76 évet élt.
- Hírek
A Toyota csak olyat vesz fel a GR részlegre, aki nem normális - Kenshiki Fórum GR stand
A Kenshiki Fórumon bemutattak két új GR modellt és azt is elárulták, hogy éppen mi áll fejlesztés alatt.
- Hírek
Uniós vizsgálat indult a szegedi BYD-gyár miatt
Egyelőre nem tudni, mikor lesz vége. Rossz esetben a pénz visszafizetésére kötelezhetik Magyarországot.
- Hírek
Egy apró alkatrész megvámolása is leállíthatja az autógyártást
Csődcunamit hozhatnak Trump lépései.
- Hírek
Így néz ki egy gigaáramkút: egyszerre 46 autót tölthetnek
Nagy vendéglő épült az áramra éhes elektromos autóknak, buszoknak és teherautóknak
- Hírek
Nagyobb a baj a németeknél, mint amekkorának látszik, de mégis jól jöhetnek ki belőle
Új ipari forradalomra van szükségük a németeknek.
