Több Omoda fogyott Spanyolországban az első félévben, mint Honda, Alfa Romeo vagy BYD
- Több Omodát vettek Spanyolországban, mint Alfa Romeót, Hondát vagy BYD-t az idei első félévben
- A Chery almárkája a nagy neveket három hónap alatt verte le.
- Az Omoda egyetlen modellt értékesít.
A kínai Chery almárkája, az Omoda 2024 márciusa óta értékesít autókat Barcelonában és ekkor lépett be először az európai piacra is. Május óta már az Egyesült Királyságban is megtalálhatóak, szeptemberben pedig már Magyarországon is találkozhatunk a jelenleg egyetlen modelljükkel, a C5-tel és annak tisztán elektromos verziójával. Vagyis elég szegényes a felhozatala a márkának a többi nagy gyártóhoz képest, ennek ellenére több Omodát vettek Spanyolországban mint Alfa Romeót, Hondát vagy BYD-t.
Az ANE riportja szerint az idén az első felévben 2553 darab Omoda 5C-t adtak el. A portál azt már nem részletezte, hogy a megelőzött márkák mennyivel maradtak le, de tekintve, hogy ezt március és június között érték el szép eredménynek tekinthető.
A Chery almárkáját 2022-ben alapították és először Oroszországban és Kazahsztánban volt kapható. 2023 áprilisában már Dél-Afrikában, 2023 májusában pedig Mexikóban terjeszkedtek.
Kétéves fennállásuk óta új modelljük még nem jelent meg, csak egy elektromos verziót is csináltak az C5-ből, aminek hamarosan a faceliftje is megjelenik, hazánkban már csak ez lesz kapható. Egyébként Ákos kollégánk tesztelte a Spanyolországban kapható, frissítés előtti verziót, amiről itt olvashattok:
Az Omodát egy mindenféle elektromos rásegítés nélküli, 1,6 literes, négyhengereshez hétfokozatú Getrag duplakuplungos váltó hatja az első kerekeken és itthon 9,9 millió forintról indul, amibe beletartozik a 7 év/150 ezer km garancia.