- Autonóm vezetést támogató rendszereket teszteltek az M6-os egyik új, még lezárt szakaszán fejlesztés céljából.
- Az új állapotú útburkolati felfestések visszaverődéseit is vizsgálták különböző érzékelőkkel.
- Az M6-os autópálya új, Lippó és az országhatár közötti, közel 7 kilométeres szakaszán teszteltek.
Két nem éppen átlagos Jeep Grand Cherokee-t engedtek az M6-os autópálya új, Lippó és az országhatár közötti, a forgalom elől még elzárt, közel 7 kilométeres szakaszára. Ugyanis az önvezető technológiát fejlesztő, nem mellesleg magyar aiMotive engedélyt kapott a Magyar Közúttól, hogy itt fejleszthessék érzékelőiket, rendszereiket.
A helyszín azért volt optimális, mert a vállalat az autonóm vezetést támogató rendszereik fejlesztéséhez valós környezetben szerette volna új állapotú útburkolati felfestések visszaverődéseit vizsgálni különböző érzékelőkkel. A tesztelés során egy LiDAR szenzorokkal és kamerákkal felszerelt Jeep haladt végig és végzett fordulókat a sávokban, miközben a felfestések reflektivitásának vizsgálatára alkalmas adatokat rögzített. A gyűjtött adatok a cég saját fejlesztésű, autonóm funkciók szimulációjára alkalmas aiSim szoftverében segítenek a visszaverődések valósághű leképezésében.
A Magyar Közút posztjában megjegyzi, hogy a vezetéstámogató rendszerek és magasan automatizált járművek egyre szélesebb körű elterjedése szükségessé teszi a digitális infrastruktúra megteremtését és a rendelkezésre álló forgalmi és úthálózati adatok járművek számára történő megosztását.