Nem ördögtől való, ha szankcionálnák a vezetéstámogató rendszerek kikapcsolását
- Minden autósnak magabiztosan kell kezelnie a vezetéstámogató rendszereket, ezt már az oktatás során is érdemes lenne figyelembe venni.
- A balesetek súlyosságát mérsékelhetik ezek a rendszerek, épp ezért a Magyar Autóklub elnöke, Hatala József szerint szankcionálni lehetne az autókba kötelezően beépítendő vezetést támogató rendszerek kikapcsolását.
„Egyáltalán nem tartanám ördögtől valónak, ha szankciója lenne a kötelező vezetést támogató rendszerek kikapcsolásának” – egyebek mellett ezt mondta dr. Hatala József, volt országos rendőr-főkapitány, a Magyar Autóklub jelenlegi elnöke a Közlekedésbiztonság szakportálnak adott interjújában.
Szerinte nem azzal a céllal tervezték és építették be azokat az újabb autótípusokba, hogy legyen még egy valami a járműben, amit a műszaki vizsgán ellenőrizni lehet, hanem azért, hogy növeljék az adott jármű biztonságát és azon keresztül mások biztonságát. Úgy véli, ha ezeket a rendszereket a sofőrök kikapcsolhatják, mert zavarja őket, akkor az szembe megy azzal a közös céllal és érdekkel, hogy minél kevesebb embert érjen baleset, minél kevesebben veszítsék életüket vagy sérüljenek meg közlekedési balesetekben. Mivel a vezetéstámogató rendszerek mérsékelhetik a balesetek súlyosságát.
Szerinte a jogalkotónak is érdemes lenne megfontolnia az esetleges szankcionálást. Hatala József arról is beszélt, hogy az oktatást és a vizsgarendszert is úgy lehetne továbbfejleszteni, hogy az ne kaphasson jogosítványt, aki nem tudja magabiztosan használni a vezetéstámogató rendszereket.