A középkorú villanyautók mindent visznek, csak 450 ezer forinttal drágábbak a többieknél
- Az Egyesült Királyságban az autók új csoportjának nevével barátkoznak a vevőjelöltek: létrejött a „középkorú elektromos autók” kategóriája. Ráadásul ezek a használtautó-piac új sztárjai.
- A "középkorú" villanyautók átlagára alig haladja meg a hagyományos autókra jellemző összeget. Előbbiek 8,7, utóbbiak 8,3 millió forintnak megfelelő fontba kerülnek.
Miközben az új elektromos autók eladásai a világ más országaihoz hasonlóan az Egyesült Királyságban is tervezettnél halványabban alakulnak 2024-ben az egy évvel korábbihoz képest, a használt autók piaca egészen más képet mutat – derült ki a Telegraph cikkéből.
A második negyedév három hónapja alatt 46,8 ezer másodkézből származó villanyautó cserélt gazdát. Ez 53 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A tejes használtautó-piacból idén 2,4 százalékkal részesedtek az elektromos autók, míg egy éve még csak 1,7 százalék volt ez az arány –derül ki brit autógyártók és -kereskedők szövetségének (SMMT) adataiból.
A hagyományos benzines és dízeles autók uralták a brit piac több mint 92 százalékát a két adat közti különbség volt a hibridek piaci részesedése.
A legkeresettebb használt villanyautók listáján a Tesla Model 3 végzett az élen, utána a Nissan Leaf, majd a Kia Niro elektromos változata következett. Utánuk jött a Jaguar I-Pace és a Mercedes-Benz EQC. A
Az Auto Trades online használtautó-portál adatai szerint a Model 3 átlagára 22 718 font (10,5 millió forint) volt.
Amikor az ár megfelelő, az autósok kapnak az alkalmon, hogy villanyautóra váltsanak – mondta IanPlummer, az Auto Trader kereskedelmi igazgatója. Közölte azt is, hogy a „középkorú”elektromos autók ára különösen sokat csökkent.
A villanyautók eladásai pörögtek a leggyorsabban az elmúlt nyolc hónapban a magyar használatautó.hu (hahu) brit megfelelőjén. Ezen belül a három-ötéves elektromos autók iránt mutatkozott a legerősebb kereslet. Emögött az lehet, hogy immáron az ilyen korú villanyautók alig drágábbak, mint hagyományos versenytársaik. Az átlagár 18,97 ezer font (8,75 millió forint) szemben 18 ezer fonttal (8,3 millió forint). Eközben az új elektromos autók átlagára 37,9 ezer font (17,5 millió forint), ami 10 ezer fonttal (4,61 millió forint) több a belső égésű motorral hajtott új autók átlagáránál.
Az Auto Trader tapasztalatai szerint a használtautó-piacon a lízingből kivett elektromos autók dobták meg a kínálatot. Ezen belül az autókölcsönzők leépítései szórták tele a placcot jó állapotú néhány éves villanyautókkal. Ennek köszönhetően az év eleje óta több mint kétszeresére nőtt az eladásra kínált elektromos autók száma. Eközben a kereslet két és félszeresére ugrott.