Mindenképp adaptív az amerikai BMW-k felfüggesztése, de csak akkor működik, ha fizetsz

2024.08.16. 06:52

  • Egyre gyakoribb, hogy a gyártók az autó egyes beépített funkcióit előfizetéses rendszer mögé zárják.
  • A BMW korábban havidíjhoz kötötte az ülésfűtés bekapcsolását.
  • Az amerikai piacos modelleknél most az adaptív felfüggesztés használatáért is plusz pénzt kérnek.

A világ autógyártói egyre több eszközt találnak arra, hogy a már eladott autóik után is plusz bevételhez jussanak. Ennek egyik finoman szólva is megosztó módja, ha az autó egyes beépített funkcióit előfizetéses rendszer mögé zárják. Ennek a megoldásnak egyik nagy élharcosa a BMW, ami korábban még az ülésfűtés használatáért is havidíjat kért.

Bár a német márka 2023 szeptemberében az előfizetéses rendszer bukásáról beszélt, úgy tűnik, mégsem engedték el az ötletet. Sőt! Amerikában már nem apró kényelmi funkciók használatáért kérnek havi összeget.

420A8177

Több amerikai piacos BMW esetében az adaptív felfüggesztés feláras extra. Ám valójában teljesen mindegy, hogy valaki fizet-e a rendszerért vagy nem, az autója mindenképpen adaptív felfüggesztéssel gördül ki a gyárból. A különbség csupán annyi, hogy aki nem fizette ki a felárat, egyszerűen nem használhatja a plusz funkciókat.

A motor1.com értesüléseit az amerikai BMW is megerősítette. A gyártó válasza szerint a tulajdonosok már az autó megrendelésekor megvásárolhatják az adaptív felfüggesztést, de erre később, az autó legyártása és kiszállítása után is lehetőség van. Egyszeri 500 dollárért bárki utólag is aktiválhatja a rendszert, de aki nem akar ennyit egyszerre kifizetni, havidíjas konstrukciót is választhat.