10 000-ig forgó V8-as hibridként jön a Lamborghini Temerario
- Végre bemutatkozott a Lamborghini legújabb modellje, a Temerario.
- A külső megjelenés a gyártó hagyományos formavilágát ötvözi modern megoldásokkal.
- A motorháztető alatt egy 4 literes, hibrid V8-as rejtőzik 920 lóerős összteljesítménnyel.
Egy vadonatúj Lamborghini bemutatója mindig eseményszámba megy, hiszen ilyesmire még manapság is viszonylag ritkán kerül sor. Idén a kisebbik sportautó váltott műszaki hátteret és ezzel együtt nevet is, de bármilyen extrém autóról van szó, ebben a műfajban is fontos, hogy az újdonság senkinek se okozzon csalódást. A hivatalos leleplezés előtt egy online esemény keretein belül a formatervező, Mitja Borkert személyesen mutatta meg az akkor még csak Huracán utódnak nevezett Temerariót, és bármennyire is tetszett, valahogy nem lepődtünk meg rajta.

Ez főleg annak köszönhető, hogy amióta 1974-ben ledöbbentették a világot a Countach vonalaival, azóta kitartanak az alapvető arányok és maga a stílus mellett. Borkert számára is jóleső kihívást jelentett átültetni a 2020-as évekbe a márka DNS-ét, és közben megőrizni a klasszikus szellemiséget, amiről a Lamborghinik évtizedek óta azonnal felismerhetők. A harmonikusnak és elegánsnak is bátran nevezhető Temerario a meghatározó, hatszög formájú nappali menetfényről sötétben is azonosítható. A szokáshoz hűen kívülről is látható a motor, amit az új légterelő vesz körül.
Az alapoktól újra felépített Temerario karosszériáját és padlólemezét is úgy alakították ki, hogy a légáramlás a lehető legjobban szolgálja a stabilitást, javítsa a mechanikai elemek hűtését és optimalizálja a fékezési tulajdonságokat. Viselkedését jelentősen befolyásolja a legmodernebb technológiával megtervezett és gyártott alumínium térváz, ami 20 százalékkal merevebb a Huracánénál, miközben egyszerűbb és könnyebb is, ráadásul a kis Lamborghini passzív biztonságát is javítja. Még nagyobb hangsúlyt fektettek a különböző felhasználási módokra.
A Temerario kétféle változatban készül, a versenypályákkal szimpatizáló vevőknek szánják a Lightweight Pack kivitelt, ami szénszál erősítésű polimer splitterrel, oldalsó légterelőkkel és motorháztetővel, újrahasznosított szénszálas padlólemez-burkolattal, polikarbonát oldalablakokkal és Gorilla Glass hátsó ablakkal 12,65 kilót spórol. Akinek mindez nem elég, az opcionális Carbon Pack-kel a hátsó diffúzoron, a tükörházakon és a levegőbeömlőkön további 1,82 kilót nyerhet.
Miközben a régi elődök, a Jalpa, a Silhouette és az Urraco is a saját fejlesztésű V8-as szívó benzinessel készültek, az Audi-érában bemutatott Gallardo és Huracán V10-ese után akár visszalépésnek is tűnhet a 4,0 literes, V8-as, duplaturbós motor bevetése. A Lamborghininél éppen ezért mindent elkövettek, hogy a vevők ne érezzék így. A 200 lóerős literteljesítményű motor 10 000-es fordulatszámra képes, ami egyedülállóvá teszi az utcai autók között. 9000 és 9750 között 800 lóerős csúcsteljesítményt lehet belőle kipréselni, de ez ma már nem elég a boldogsághoz.
A nyolcfokozatú duplakuplungos váltót használó hajtásláncba nem egy, nem kettő, hanem három villanymotort is beiktattak, így a rendszerteljesítmény eléri a 920 lóerőt és a 800 Nm nyomatékot. Egy ilyen szupersportautó esetében a szokásosnál is fontosabb 0-100-as sprint 2,7 másodpercbe telik a Temerario kormánya mögött, majd megfelelő környezetben alig pár másodperc múlva már 340 km/h-s végsebességet is leolvashatunk az új digitális műszerről.
A belső teret a Revueltóval bevezetett logika szerint rendezték be, még az apró részletekből is átemeltek néhányat. Az autó szinte minden porcikáján megtalálható hatszögek az utastérbe is beszivárogtak. A szellőzőrostélyok, a tükrök és az ülések nyakánál elhelyezett díszítés mind ezt a formát kapta. A magas embereknek bizonyára örömhír, hogy az utastér érezhetően tágasabb lett az elődhöz képest: a fejtér 3,3, a lábtér pedig 4,5 centiméterrel nőtt, így a Lamborghini szerint egy két méter magas NBA játékos még úgy is kényelmesen elfér, hogy sisakot visel a fején.
Íme az új, 1001 lóerős csúcs-Lamborghini
Végre hivatalosan is bemutatkozott az Aventador utódja.
A műszerfalon és környékén három infotainment kijelző is helyet kapott. A sofőr előtt egy 12,3 colos digitális műszeregység terpeszkedik, a középkonzolra egy 8,4 colos központi kijelző került. Az anyósülés előtt is találunk egy kijelzőt, de ennek egészen furcsák az arányai: a 9,1 colos egység inkább egy csík, amiről könnyen leolvasható az aktuális sebesség, és egyéb fontos információk.
Bár a Temerariót kívül-belül alaposan megismertük, két fontos kérdésre még nem kaptunk választ. Az ár és a pontos megjelenési dátum továbbra is ismeretlen.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
