10 000-ig forgó V8-as hibridként jön a Lamborghini Temerario

2024.08.16. 20:29

  • Végre bemutatkozott a Lamborghini legújabb modellje, a Temerario.
  • A külső megjelenés a gyártó hagyományos formavilágát ötvözi modern megoldásokkal.
  • A motorháztető alatt egy 4 literes, hibrid V8-as rejtőzik 920 lóerős összteljesítménnyel.

Egy vadonatúj Lamborghini bemutatója mindig eseményszámba megy, hiszen ilyesmire még manapság is viszonylag ritkán kerül sor. Idén a kisebbik sportautó váltott műszaki hátteret és ezzel együtt nevet is, de bármilyen extrém autóról van szó, ebben a műfajban is fontos, hogy az újdonság senkinek se okozzon csalódást. A hivatalos leleplezés előtt egy online esemény keretein belül a formatervező, Mitja Borkert személyesen mutatta meg az akkor még csak Huracán utódnak nevezett Temerariót, és bármennyire is tetszett, valahogy nem lepődtünk meg rajta.

Ez főleg annak köszönhető, hogy amióta 1974-ben ledöbbentették a világot a Countach vonalaival, azóta kitartanak az alapvető arányok és maga a stílus mellett. Borkert számára is jóleső kihívást jelentett átültetni a 2020-as évekbe a márka DNS-ét, és közben megőrizni a klasszikus szellemiséget, amiről a Lamborghinik évtizedek óta azonnal felismerhetők. A harmonikusnak és elegánsnak is bátran nevezhető Temerario a meghatározó, hatszög formájú nappali menetfényről sötétben is azonosítható. A szokáshoz hűen kívülről is látható a motor, amit az új légterelő vesz körül.

Az alapoktól újra felépített Temerario karosszériáját és padlólemezét is úgy alakították ki, hogy a légáramlás a lehető legjobban szolgálja a stabilitást, javítsa a mechanikai elemek hűtését és optimalizálja a fékezési tulajdonságokat. Viselkedését jelentősen befolyásolja a legmodernebb technológiával megtervezett és gyártott alumínium térváz, ami 20 százalékkal merevebb a Huracánénál, miközben egyszerűbb és könnyebb is, ráadásul a kis Lamborghini passzív biztonságát is javítja. Még nagyobb hangsúlyt fektettek a különböző felhasználási módokra.

A Temerario kétféle változatban készül, a versenypályákkal szimpatizáló vevőknek szánják a Lightweight Pack kivitelt, ami szénszál erősítésű polimer splitterrel, oldalsó légterelőkkel és motorháztetővel, újrahasznosított szénszálas padlólemez-burkolattal, polikarbonát oldalablakokkal és Gorilla Glass hátsó ablakkal 12,65 kilót spórol. Akinek mindez nem elég, az opcionális Carbon Pack-kel a hátsó diffúzoron, a tükörházakon és a levegőbeömlőkön további 1,82 kilót nyerhet.

Miközben a régi elődök, a Jalpa, a Silhouette és az Urraco is a saját fejlesztésű V8-as szívó benzinessel készültek, az Audi-érában bemutatott Gallardo és Huracán V10-ese után akár visszalépésnek is tűnhet a 4,0 literes, V8-as, duplaturbós motor bevetése. A Lamborghininél éppen ezért mindent elkövettek, hogy a vevők ne érezzék így. A 200 lóerős literteljesítményű motor 10 000-es fordulatszámra képes, ami egyedülállóvá teszi az utcai autók között. 9000 és 9750 között 800 lóerős csúcsteljesítményt lehet belőle kipréselni, de ez ma már nem elég a boldogsághoz.

A nyolcfokozatú duplakuplungos váltót használó hajtásláncba nem egy, nem kettő, hanem három villanymotort is beiktattak, így a rendszerteljesítmény eléri a 920 lóerőt és a 800 Nm nyomatékot. Egy ilyen szupersportautó esetében a szokásosnál is fontosabb 0-100-as sprint 2,7 másodpercbe telik a Temerario kormánya mögött, majd megfelelő környezetben alig pár másodperc múlva már 340 km/h-s végsebességet is leolvashatunk az új digitális műszerről.

A belső teret a Revueltóval bevezetett logika szerint rendezték be, még az apró részletekből is átemeltek néhányat. Az autó szinte minden porcikáján megtalálható hatszögek az utastérbe is beszivárogtak. A szellőzőrostélyok, a tükrök és az ülések nyakánál elhelyezett díszítés mind ezt a formát kapta. A magas embereknek bizonyára örömhír, hogy az utastér érezhetően tágasabb lett az elődhöz képest: a fejtér 3,3, a lábtér pedig 4,5 centiméterrel nőtt, így a Lamborghini szerint egy két méter magas NBA játékos még úgy is kényelmesen elfér, hogy sisakot visel a fején.

Kapcsolódó
Íme az új, 1001 lóerős csúcs-Lamborghini

Íme az új, 1001 lóerős csúcs-Lamborghini

Végre hivatalosan is bemutatkozott az Aventador utódja.

A műszerfalon és környékén három infotainment kijelző is helyet kapott. A sofőr előtt egy 12,3 colos digitális műszeregység terpeszkedik, a középkonzolra egy 8,4 colos központi kijelző került. Az anyósülés előtt is találunk egy kijelzőt, de ennek egészen furcsák az arányai: a 9,1 colos egység inkább egy csík, amiről könnyen leolvasható az aktuális sebesség, és egyéb fontos információk.

Bár a Temerariót kívül-belül alaposan megismertük, két fontos kérdésre még nem kaptunk választ. Az ár és a pontos megjelenési dátum továbbra is ismeretlen.

Az oldalról ajánljuk

Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
  • Hírek

Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió

A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.

március 28., 11:07
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
  • Hírek

Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!

A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!

március 28., 14:57
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
  • Hírek

Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták

A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.

március 28., 16:37
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
  • Hírek

Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi

Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.

március 28., 09:35
MERCEDES: helyre áll a világ rendje?
  • Hírek

MERCEDES: helyre áll a világ rendje?TC Híradó 146.

Ez a TC Híradó 146. adása!

március 28., 08:05
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-re
  • Események

Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap

Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!

március 28., 15:56
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
  • Hírek

Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában

Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.

március 28., 13:01
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
  • Hírek

Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota

Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.

március 27., 05:55
Hullára tört moslék 30+ millióért
  • Belsőség

Hullára tört moslék 30+ millióért

Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.

március 28., 17:12
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
  • Hírek

Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke

Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.

március 29., 07:01
Egy újabb eredetvizsgás kalamajka
  • Közélet

Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!

Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.

március 28., 06:00
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
  • Hírek

Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más

Majdnem minden kontinensen mással készülnek.

március 27., 05:55
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
  • Hírek

Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”

Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.

március 28., 07:06
A szőlőtőke mellől szedtük ki
  • Technika

A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.

Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.

március 29., 07:01
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
  • Események

Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!

Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!

március 28., 17:07
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
  • Hírek

Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók

Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.

március 28., 06:00
Indul az autóháború
  • Hírek

Indul az autóháború

Trump fejszével esett neki a piacnak.

március 27., 07:29
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
  • Hírek

Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk

Drágult a benzin és a gázolaj is.

március 27., 17:47
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos Vitara
  • Tesztek

Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.

Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.

március 27., 16:10
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
  • Hírek

Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub

A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.

március 27., 12:36
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
  • Hírek

Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán

A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.

március 27., 11:36
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
  • Hírek

Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok

Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.

március 27., 10:26
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
  • Hírek

Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t

A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.

március 27., 17:12
Klasszikusok a TC flottában
  • Égéstér

Klasszikusok a TC flottában

Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.

március 27., 14:11
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
  • Hírek

Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek

A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.

március 27., 11:00
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
  • Hírek

Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont

Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.

március 27., 14:40
AMTS 2025 – Nulladik nap
  • Közélet

AMTS 2025 – Nulladik nap

március 28., 10:14
Suzuki e Vitara - 2025.
  • Tanácsok

Suzuki e Vitara - 2025.

március 27., 12:53