Megérkezett a BMW M5 Touring, és jó hír, hogy 2,5 tonna alatt van

2024.08.16. 12:52

Röviden:

  • Az M5 Touring a limuzinhoz hasonlóan 727 lóerőt és 1000 Nm-t tud.
  • A nulla-száz 3,6 másodperc, a végsebesség 305 km/h is lehet.
  • A kombi tömege még a szedánéhoz képest is emelkedett: sofőr nélkül 2475 kilós, amivel 40 kilót ígér a szedánra.
  • Az M5 Touring várhatóan már idén, 2024-ben megérkezik a kereskedésekbe.

A BMW a közelmúltban bemutatta az új, tölthető hibrid M5-öt, amit a rajongók ambivalens érzésekkel fogadtak. A rossz érzések oka, hogy az M5 hihetetlenül nehéz lett: a szedán tömege 2435 kiló, ami azt jelenti, hogy bő fél tonnával nehezebb, mint az előző M5. Utóbbi következménye, hogy az új M5 annak ellenére is lassabb az elődjénél, hogy lényegesen erősebb.

A BMW most bemutatta a Touringot azoknak, akik gyakrabban használnák cuccolásra a legerősebb M5-öt, ami valaha készült. Vagy azoknak, akiknek simán csak jobban bejön a kombi, mint kasznifazon.

A Touring a limuzinhoz hasonlóan színpadias külsejű, mokány darab, pontosan olyan, amilyennek egy új, M5 kombit bárki elképzelne. Szerencsére nincsenek állított vesék és úgy általában semmi kirívóan polgárpukkasztó megoldás, ez egy klasszikus, bár kicsit drabális külsejű, hatalmas kombi, ami manapság már ritkaságnak számít.

A hajtáslánc megegyezik a szedánéval: a benzinmotor egy 4,4 literes, kétturbós V8-as, ami a hibrid rendszerrel együtt 727 lóerőt és 1000 Nm-t tud. Ez a gigantikus tűzerő 3,6 másodperces nulla-százhoz elég. A végsebességet alapesetben a szokásosan 250 km/h-nál limitálják, ami az M Driver's Package megvásárlásával 305 km/h-ig tolható.

Lehetne valamivel gyorsabb is, de ahogy azt sejteni lehetett, a Touring még a szedánnál is nehezebb: az EU-s szabályoknak megfelelően megadott - a 75 kilós sofőrt is tartalmazó - tömege 2550 kiló. Tehát az M5 Touring vezető nélkül 2475 kilós, vagyis 40 kilóval nehezebb, mint a limó. Az M5-öt nehezítő elektromos rendszerhez tartozó akkumulátor nettó kapacitása 18,6 kWh, amivel a tetemes méretű kombi a gyári adatok szerint 61-67 kilométert tud megtenni tisztán elektromosan.

A szedánhoz képest a legnagyobb újdonság a nagyobb csomagtartó, ami itt 500 literes. Ez valójában nem túl nagy, főleg ahhoz képest, hogy négy milliméter híján 5,1 méter hosszú autóról van szó. Ez onnan nézve kevésbé fájdalmas körülmény, hogy egy 727 lóerős kombit senki nem azért vesz meg majd, mert egy mindennél praktikusabb autóra van szüksége. Ha valakinek az 500 liter mégis kevés, az ülések lehajtásával a csomagtartó 1630 literesre bővíthető.

A BMW M5 Touring ára az Egyesült Államokban 121500 dollárnál, vagyis nagyjából 44 millió forintnál indul. Az újdonság magyarországi ára egyelőre ismeretlen. Az első BMW M5 Touringok várhatóan 2024 utolsó negyedévében érkezhetnek a kereskedésekbe.

Forrás: BMW