A japán olimpiai csapat pályabringája annyiba kerül, mint egy új Porsche 911

2024.08.17. 09:16

  • A profi országúti kerékpárosok többsége 5 és 10 millió forint körüli beringákon teker, de ez semmi a pálya-kerékpározás áraihoz képest.
  • A japán olimpiai pálya-kerékpáros csapat 135 ezer dolláros, azaz 48 millió forintos biciklikkel állt rajthoz párizsban.
  • A csillagászati árat több dolog is indokolja.

A kerékpárversenyzés nem egy olcsó sport, ezt már jó ideje tudjuk. A profi országúti bringások többsége 5 és 10 millió forint körüli biciklikkel indul a Tour de France-on, de ez még mindig aprópénznek számít a legdurvább pálya-kerékpárok árához képest.

A pálya-kerékpározás a kerékpárversenyzés egyik ága, aminek különböző versenyszámait direkt erre a célra épített, döntött kanyarokkal megspékelt ovális pályákon, úgynevezett Velodrome-okban rendezik. Az itt használt örökhajtós bringákon nincs váltó, de még csak fék sem: a versenyzők egyetlen brutális áttételt hajtanak a verseny kezdetétől a végéig, lassítani pedig maximum úgy tudnak, ha ellen tartanak a pedálnak.

A pálya-kerékpározásban használt biciklik tehát tényleg végtelenül egyszerűek. Ennek ellenére japán olimpiai pálya-kerékpáros csapata 135 ezer dolláros, azaz több mint 48 millió forintos bringákon tekert Párizsban. Ennyiért az USA-ban már Porsche 911-et adnak.

A V-Izu TCM-2 elnevezésű kerékpár teljes egészében karbonból készült, maximálisan áramvonalas, és két éves megfeszített fejlesztési munka gyümölcseként született meg a NASCAR , Super GT és WEC versenyautókkal is foglalkozó Toray Carbon Magic műhelyében. Az újító aerodinamikai megoldások és a pillekönnyű súly mellett a bicikli másik különlegessége, hogy a lánckerekek a szokásostól eltérő módon, a váz bal oldalán helyezkednek el.

A rengeteg befektetett fejlesztési időn kívül a csillagászati ár másik oka, hogy ezek a bringák nem tömeggyártott példányok. Kifejezetten a japán olimpiai csapat igényeinek megfelelően készültek, és szinte minden alkatrészük egyedi. Ha ez még nem lenne elég, a versenyzők fizikai adottságaihoz igazodva, többféle méretben építették őket.

Forrás: thedrive.com