Önvezető dobozokkal szórja meg az utakat az amerikai robotaxicég

2024.08.20. 16:04 Módosítva: 2024.08.20. 16:12

  • Már a hatodik generációs önvezető technológiánál tart a Waymo, amelynek robotizált taxijai évek óta járják az utakat több amerikai nagyvárosban.
  • A következő lépés, hogy kevesebb kütyüvel felszerelt autók kerüljenek az utakra. Például a Zeekrtől származó "dobozokban". 
Nem olyan csinos, de praktikusnak mondja a Waymo.
Nem olyan csinos, de praktikusnak mondja a Waymo.

A Google-t is birtokló Alphabet tulajdonában lévő Waymo robitaxicég megmutatott a sajtónak egy keveset legújabb, Generation 6 névre keresztelt önvezető technológiájából.

Az újdonság része, hogy a kínai Geely Zeekr márkájának elektromos autóiba építik be. A cél, hogy a robot változó időjárási körülmények között is működőképes maradjon kevesebb drága kütyü, kamera és érzékelő felhasználásával.

Statish Jeyachandran, a cég technológiáért felelős elnökhelyettese óvatosan fogalmazva azt mondta, hogy szerinte csapata gyorsabban végez az új generációs autók fejlesztésével, mint ahogy a korábbi generációs autók elkészültek. Ebben segít a gépi tanulás javulása és a chipek teljesítményének növekedése.

A Waymo első robotaxijai 2018-ban jelentek meg az utakon.  Korábban Chrysler Pacifica minivanokban és teljesen elektromos Jaugar I-PACE SUV-kben alkalmazták a robotizált vezetést. A vállalat bővíteni akarja szolgáltatását az San Franciscóban, Phoenixben, Austinban és Lo sAngelesben is.

A változásokat egy júliusi bejelentés szerint ötmilliárd dollár befektetésével támasztják alá. Jeyachandran elmondása szerint ezt a pénzt részben arra költik, hogy a hatodik generációs autók megjelenjenek az utakon, amint befejezik tesztelésüket. A Zeekrtől származó autók igazi kockák, aminek köszönhetően alacsonyabb a küszöbük, magasabbak és nagyobb helyet hagynak az utazók lábának az üléssorok között. A Waymo egyébként továbbra is saját maga fejleszti a robotaxijai szoftverét és érzékelőit. Az utóbbiak 360 fokos kilátást kínálnak és saját ablaktörlővel látták el őket a kosz és a vízpára eltávolítására. A hatodik generációs autókban 29 helyett 13 kamerát és öt lidaros érzékelő helyett négyet alkalmaznak.

Kapcsolódó
Mi az a lidar, és miért olyan fontos egy autóban? Ha fontos egyáltalán

Mi az a lidar, és miért olyan fontos egy autóban? Ha fontos egyáltalán

Építhet-e az autóipar egy olyan megoldásra, amit jelenleg töredékáron meg lehet kerülni?

Az autókat egyelőre sofőrök részvételével tesztelik. Detroitban, Buffalőban és New Yorkban is folynak kísérletek annak kiderítésére, hogyan működnek a robotaxik a napfényesnél mostohább időjárási körülmények között. (Via CNBC