Önvezető dobozokkal szórja meg az utakat az amerikai robotaxicég

2024.08.20. 16:04 Módosítva: 2024.08.20. 16:12

  • Már a hatodik generációs önvezető technológiánál tart a Waymo, amelynek robotizált taxijai évek óta járják az utakat több amerikai nagyvárosban.
  • A következő lépés, hogy kevesebb kütyüvel felszerelt autók kerüljenek az utakra. Például a Zeekrtől származó "dobozokban". 
Nem olyan csinos, de praktikusnak mondja a Waymo.
Nem olyan csinos, de praktikusnak mondja a Waymo.

A Google-t is birtokló Alphabet tulajdonában lévő Waymo robitaxicég megmutatott a sajtónak egy keveset legújabb, Generation 6 névre keresztelt önvezető technológiájából.

Az újdonság része, hogy a kínai Geely Zeekr márkájának elektromos autóiba építik be. A cél, hogy a robot változó időjárási körülmények között is működőképes maradjon kevesebb drága kütyü, kamera és érzékelő felhasználásával.

Statish Jeyachandran, a cég technológiáért felelős elnökhelyettese óvatosan fogalmazva azt mondta, hogy szerinte csapata gyorsabban végez az új generációs autók fejlesztésével, mint ahogy a korábbi generációs autók elkészültek. Ebben segít a gépi tanulás javulása és a chipek teljesítményének növekedése.

A Waymo első robotaxijai 2018-ban jelentek meg az utakon.  Korábban Chrysler Pacifica minivanokban és teljesen elektromos Jaugar I-PACE SUV-kben alkalmazták a robotizált vezetést. A vállalat bővíteni akarja szolgáltatását az San Franciscóban, Phoenixben, Austinban és Lo sAngelesben is.

A változásokat egy júliusi bejelentés szerint ötmilliárd dollár befektetésével támasztják alá. Jeyachandran elmondása szerint ezt a pénzt részben arra költik, hogy a hatodik generációs autók megjelenjenek az utakon, amint befejezik tesztelésüket. A Zeekrtől származó autók igazi kockák, aminek köszönhetően alacsonyabb a küszöbük, magasabbak és nagyobb helyet hagynak az utazók lábának az üléssorok között. A Waymo egyébként továbbra is saját maga fejleszti a robotaxijai szoftverét és érzékelőit. Az utóbbiak 360 fokos kilátást kínálnak és saját ablaktörlővel látták el őket a kosz és a vízpára eltávolítására. A hatodik generációs autókban 29 helyett 13 kamerát és öt lidaros érzékelő helyett négyet alkalmaznak.

Az autókat egyelőre sofőrök részvételével tesztelik. Detroitban, Buffalőban és New Yorkban is folynak kísérletek annak kiderítésére, hogyan működnek a robotaxik a napfényesnél mostohább időjárási körülmények között. (Via CNBC