Trump eltörölné a villanyautós támogatást, de tanácsadójává fogadná Muskot
- Donald Trump, a Republikánus Párt elnökjelöltje szívesen látná kormánya közelében Elon Muskot, a Tesla vezérigazgatóját, ha megnyerné a választást.
- A volt elnök egyébként most már szereti az elektromos autókat.
Donald Trump, az Egyesült Államok volt elnöke, a Republikánus Párt elnökjelöltje kijelentette, hogy megszüntetné a villanyautók vásárlását támogató 7500 dolláros adókedvezményt, ha újraválasztanák – közölte a Reuters.
Az adókedvezmények, az adók közvetítésével végrehajtott gazdasági ösztönzők általánosságban nem jó dolgok – mondta a volt elnök. Ezzel arra válaszolt újságíróknak, hogy mi a véleménye az elektromos autók vásárlását támogató adó elengedéséről. Talán, ha arról kérdezték volna, hogy mit gondol az adócsökkentésről mint a gazdaságot serkentő intézkedésekről, a valószínűleg azt felelte volna, hogy azok általánosságban jó dolgok. Elnöksége legfőbb öröksége ugyanis a vállalati nyereségadó és a személyi jövedelemadó csökkentése 2018-ból. Igaz, ezzel egyidejűleg eltöröltek számos adókedvezményt. Támogatói szerint az intézkedés növelte a vállalati befektetésekre költhető pénzt, ezzel élénkítette a gazdaságot és visszahozta az elvesztett adóbevételt. Ellenzői úgy látták, hogy megdobta a költségvetési hiányt és növelte az amerikaiak jövedelmi különbségeit.
Trumpot Elon Muskról, a Tesla vezérigazgatójáról is kérdezték: az elnökjelölt szerint a menedzser sztár nagyon okos ember, ha visszatérhetne a Fehér Házba, akkor felkínálna neki legalább egy tanácsadói posztot. Musk nyíltan támogatja Trump kampányát jelentős pénzösszegekkel is. A volt elnök hagyott magának némi mozgásteret az adókedvezménnyel kapcsolatban, mondván: még nem hozta meg a végleges döntését erről.
„Nagy rajongója vagyok az elektromos autóknak, de rajongok a benzinnel hajtottakért és a hibridekért is” – mondta, biztosítva ezzel, hogy bármelyikre is esküdjön az autósok egyik vagy másik csoportja, mindenkinél jó színben tűnjön fel.
A kampányának korábbi szakaszába úgy vélekedett, hogy az elektromos autók előretörése egyet jelent azzal, hogy a kínai autók kiszorítják a piacról nem Kínában gyártott versenytársaikat.