Kiakasztja a kéne-potmétert ez a 8-as BMW
- 858 CSL-nek nevezték el ezt az átalakított E31-et
- A V10-es M5 motorját 5,8-asra alakították át, karosszériáját pedig könnyítették
- Nagyon kéne
Nem túlzás azt mondani, hogy 1990-ben a BMW egy évtizeddel előremutató csúcstechnológiát rakott le az asztalra a 8-assal, elképesztő összegekből fejlesztették ki ezt a csúcskupét, akkor elképzelhetetlen műszaki megoldásokkal és extrákkal, a korabeli 7-es BMW-ből ismert, hiperfinom járású V12-es motorral.
Manapság egy öreg 8-ast fenntartani önmagában hatalmas anyagi és szervezési kihívás, de amit a Reyn Speed Shop mutatott be az idei Monterey Car Week rendezvényen, az az átalakított autókat óvatosan megközelítő énemben is kiakasztotta a kéne-potmétert, mert ízlésesen és látszólag igényesen nyúltak hozzá.
Az autót 858 CSL-nek nevezték el, és hogy méltó legyen a CSL-névhez, karosszériáját karbonszálas elemekkel könnyítették. Frissítették az első és hátsó lökhárítóját, egyedi felnikbe pattintották be a BMW-közepet, és persze az ültetés sem maradt el. A hátsó lámpákat én meghagytam volna gyárinak, de ebből is látszik, hogy nincs rózsa tövis nélkül.
A motorháztető alatt sem maradt gyári: az E60-as (Bangle) M5-ösből származó V10-es motort tették bele, de előtte megnövelték a lökethosszát, így a gyári 500 lóerőnél biztosan erősebb lett, a váltója természetesen kézi, hatfokozatú. Az átalakításhoz használt M5 több alkatrészét is felhasználták, a beltérben például a kormány, a műszeregység és néhány kezelőszerv is ismerős lehet, de igyekeztek minél gyáriasabb megjelenést kelteni, ami a méretes kijelzőn kívül sikerült is.
További fotók az autóról ezen és ezen az Instagram-oldalon láthatók.