Kiakasztja a kéne-potmétert ez a 8-as BMW

2024.08.24. 15:13

  • 858 CSL-nek nevezték el ezt az átalakított E31-et
  • A V10-es M5 motorját 5,8-asra alakították át, karosszériáját pedig könnyítették
  • Nagyon kéne

Nem túlzás azt mondani, hogy 1990-ben a BMW egy évtizeddel előremutató csúcstechnológiát rakott le az asztalra a 8-assal, elképesztő összegekből fejlesztették ki ezt a csúcskupét, akkor elképzelhetetlen műszaki megoldásokkal és extrákkal, a korabeli 7-es BMW-ből ismert, hiperfinom járású V12-es motorral.

Manapság egy öreg 8-ast fenntartani önmagában hatalmas anyagi és szervezési kihívás, de amit a Reyn Speed Shop mutatott be az idei Monterey Car Week rendezvényen, az az átalakított autókat óvatosan megközelítő énemben is kiakasztotta a kéne-potmétert, mert ízlésesen és látszólag igényesen nyúltak hozzá.

Az autót 858 CSL-nek nevezték el, és hogy méltó legyen a CSL-névhez, karosszériáját karbonszálas elemekkel könnyítették. Frissítették az első és hátsó lökhárítóját, egyedi felnikbe pattintották be a BMW-közepet, és persze az ültetés sem maradt el. A hátsó lámpákat én meghagytam volna gyárinak, de ebből is látszik, hogy nincs rózsa tövis nélkül.

A motorháztető alatt sem maradt gyári: az E60-as (Bangle) M5-ösből származó V10-es motort tették bele, de előtte megnövelték a lökethosszát, így a gyári 500 lóerőnél biztosan erősebb lett,  a váltója természetesen kézi, hatfokozatú. Az átalakításhoz használt M5 több alkatrészét is felhasználták, a beltérben például a kormány, a műszeregység és néhány kezelőszerv is ismerős lehet, de igyekeztek minél gyáriasabb megjelenést kelteni, ami a méretes kijelzőn kívül sikerült is.

További fotók az autóról ezen és ezen az Instagram-oldalon láthatók.