Megerősíti közös hidrogénautó fejlesztési programját a BMW és a Toyota

2024.08.30. 06:08

  • Szorosabb kapcsolatot épít ki a BMW és a Toyota a hidrogén-üzemanyagcellás technológia fejlesztéséhez.
  • A két gyártó megosztja egymással a technológiáját a műfajban, így gyorsabban fejlődnek és olcsóbb lehet a végtermék.
  • A BMW már kísérletezik egy flotta iX5 hidrogénautóval.
  • Egyelőre a Toyota is kitart a Mirai mellett, sőt, autóbuszt is építettek már ilyen hajtással.

Az elmúlt években sok autógyártó elképesztő pénzt és energiát fektetett az elektromos autók fejlesztésébe. Az utóbbi időben kissé lelassult a piac, ezért sokan inkább hibrid rendszereiket dédelgetik és ott van az a néhány gyártó, akik továbbra sem engedték el a hidrogén-üzemanyagcellás járművek fejlesztést. Olyannyira nem, hogy a BMW és a Toyota 2012 óta folyamatos együttműködésben dolgozik a technológián és friss hírek alapján még szorosabb barátságot kötnek, hogy tökéletesítsék azt.

Várhatóan szeptember elején írnak majd alá egy újabb szerződést a kibővített partnerségről. Ennek részeként a Toyota olyan alkatrészeket szállíthat a BMW-nek, mint a hidrogéntartályok, vagy az üzemanyagcella egységek. A bajor gyártó később ezt kombinálhatja majd a saját elektromos hajtásrendszereivel, bár már most is futnak hidrogénnel működő BMW-k. Még 2023 elején adtak ki kísérleti jelleggel egy flotta hidrogénes iX5-öt, így élesben tudják tesztelni a technológiát.

A BMW egyelőre kész X5-öket épít át, az autók a dél-karolinai Spartanburgból érkeznek Münchenbe, ahol kiszórják belőlük a belsőégésű motoros hajtásláncot, majd az autó megkapja a hidrogéntartályokat a hátsó ülések alá és a kardánalagútba. Az üzemanyagcellák a hajtó villanymotorral együtt a motortérben kapnak helyet. Nem ez lesz az utolsó bajor hidrogénautó, a BMW később teljes modellcsaládot szeretne felhúzni a technológia köré, közben a Toyota sem engedte el az ambícióit. Az alacsony eladási számok ellenére is elérhető még mindig a Mirai és nagyobb közlekedési eszközökben is kísérleteznek a rendszerrel, például autóbuszokban.

Az együttműködés amiatt is jó lehet a két gyártónak, mert így tudják csökkenteni egymás fejlesztési, később pedig gyártási költségeit. A technológia egyelőre nem olyan olcsó, de a legnagyobb probléma még mindig a kúthálózat hiánya. Néhány országban már elkezdték kiépíteni és a BMW-Toyota partnerségből is születhetnek majd újabb kutak, de egyelőre a számuk csekély.

Forrás: Carscoops