- Szeptember másodikától lezárják a Kőröshegyi völgyhidat két hétre.
- A völgyhíd 38 sarujából hármat kell kicserélni.
- Négy helyen a dilatációs elemek korrózió elleni bevonatát is felújítják.
Az évenkénti hídvizsgálatokból, a félévente tartandó hídszemlékből, valamint a tavaszi próbaemelések eredményéből derült ki, a Kőröshegyi völgyhíd 38 sarujából három már erősen elhasználódott, és hamarosan ki kell cserélni. A 2007-ben épült 1872 méter hosszú hídon ez lesz az első ilyen sarucsere - írta közleményében a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
A nagy precizitást igénylő sarucsere csak forgalomtól elzárt hídon történhet, ráadásul úgy, hogy közben a híd szerkezetét pár centiméterre el kell emelni a pillérektől. Vagyis gyakorlatilag kiemelik a helyéről a hidat. Emiatt szeptember másodikától várhatóan két hétre teljes egészében lezárják a Kőröshegyi völgyhidat.
A pályazár idejére kijelölt terelőutak az alábbiak:
- A Budapest felől érkezőknek Zamárdi felső / Siófok nyugat csomópontban kell elhagyni a pályát és Balatonszárszónál lehet visszatérni.
- Az országhatár felől közlekedőknek Balatonszárszó csomópontban kell elhagyni a pályát és Zamárdi felső / Siófok nyugatnál lehet visszatérni.
A saruk a híd speciális elemei, amelyek lehetővé teszik a hídszerkezet szabályozott mozgását, biztosítva ezzel a híd stabilitását. Az elmúlt 17 évben elhasználódott szerkezeti elemek egyenként közel tíz tonna súlyúak, méretük pedig darabonként 2*2*0,35 méter.
Fontos megjegyezni, hogy a saruk cseréje egy előre tervezett munkálat, a híd biztonságos, jó állapotban van. Továbbá, a saruk cseréjével egy időben pályazár mellett a teljes keresztmetszetben (4 helyen) a dilatációs elemek korrózió elleni bevonatait is felújítják.
A tavaly indult szintrehozás során nemcsak a tönkrement burkolatokat cserélik a gyorsforgalmi utakon országszerte 2025-ig 538 km-en, de mintegy 200 hidat és felüljárót is megújítanak, köztük több nagy hidat is, köztük az M7-es völgyhídját is.