- Frissítést kapott a Volvo XC90.
- Külsőre és belsőre egyaránt minimálisan változott, ahogy az alatta levő technika is.
- Az új XC90 egyes piacokon már rendelhető, Magyarországra viszont csak később érkezik.
A Volvo továbbra sem hajlandó elengedni zászlóshajójának tartott Volvo XC90 második generációját. A hamarosan tizedik életévébe lépő generáció egy igen alapos frissítést kapott, amivel csaknem minden megújult, de pont annyira, hogy még ne nevezhessük új generációnak.
A Volvo pár lépéssel közelebb hozta a XC90-et az EX90 dizájnjához, ami leginkább a fényszórókon és a picit jobban lekerekített íveken látszik. A egységesítés szándékos, ugyanis a két autó a gyártó számára ugyanazon kategóriába tartozik, csak más platformon vannak.
Továbbfejlesztették a felfüggesztést, így már minden egyes lengéscsillapító képes mechanikusan alkalmazkodni az aktuális útviszonyokhoz. De extraként légrugók is kérhetők, amellyel az autó akár 40 mm-re is meg tudja emelni magát. Emellett pedig több szigetelőanyag került az XC90-be, így a szél- és menetzaj is csökkent. Valamint természetesen biztonságosabb is a friss XC90, ugyanis a legtöbb menetbiztonsági és támogató rendszerek frissültek, korszerűek lettek.
A tölthető hibrid elektromos hatótávja 70 km-re nőtt, így az autó teljes hatótávja 800 km fölé került. Viszont aki maradna egy kicsit hagyományosabb meghajtásnál, annak ott van a B5-ös és B6-os lágyhibrid meghajtás.
A beltér letisztultabb, mint előzőleg volt, de továbbra is ízléses. A központi kijelző 9-ről 11,2 colra nőtt, ami már nem beleépül a műszerfalba, hanem kicsit kitüremkedik belőle – pont mint az EX90-nél.
Viszont leginkább a középkonzol változott, amelyben már van egy új tároló, még egy pohártartó és a telefontöltő is máshova került. A váltókart is leváltották egy sokkal elegánsabbra.
A frissített Volvo XC90 egyes piacokon már előrendelhető, viszont Magyarországon nem, így az ára sem ismert. A jelenlegi XC90 indulóára 31,14 millió forint, vagyis ekörüli árra kell számítani.