Milyen eredménnyel járt a traffipaxos szigor Ausztriában?
- Ausztriában újfajta traffipaxokat vásárolak a települések, amelyek folyamatosan ellenőrizik az autók sebességét és aki lebukik gyorshajtással, annak végső esetben elkobozhatják az autóját.
- Az eredmények kedvezőek. Van olyan szakasz, ahol a korábbihoz képest harmadára csökkent a gyorshajtók száma.
A felső-ausztriai települések vezetői és rendőrségi tisztviselők szerint lassabban hajtanak az autósok a városok és falvak belső útjain azóta, hogy bevezették a „szupertraffipaxokat”, azaz lézeres sebességmérőket – írta a Közlekedésbiztonság szakportál.
Ezekből a közelmúltban számos település vásárolt, a nagyobb városok között van, amelyik többet is. Az ausztriai eszközök az utak melletti konzolokban folyamatosan ellenőrzik a járművek sebességét. Emellett egy osztrák törvénymódosításnak köszönhetően a városok és a falvak július elsejétől a korábbiaknál könnyebben hozhatnak olyan intézkedéseket, amelyek a járművek sebességének csökkentését szolgálják. A osztrák szabályok értelmében a hatóságok elkobozhatják az extrém gyorshajtók autóját.
A korábbi egyharmada
A szakemberek lakossági visszajelzésekre hivatkozva elmondták, hogy kedvezőbb lett a helyzet, mióta használják az új radarokat. A traffipaxok Welsben például a szigorúbb ellenőrzések kezdetén még havonta háromezer gyorshajtót mértek be és fotóztak le. Mostanság már harmadannyit. Volt olyan felső-ausztriai település, ahol 98 kilométer per órás tempóval kapcsoltak le egy autóst a 30 kilométer per órás zónában és 119-cel ott, hol csak 50-nel lett volna szabad közlekedni.
A cikk szerint az Ausztriában vezető magyar autósokban is volt némi félsz az osztrák utakon. Többen előre figyelmeztették őket, „tartsák be a sebességkorlátozásokat, mert mostanság azt ott nagyon komolyan veszik”.Különösen figyelmesen kell vezetni olyan helyeken, ahol a megengedett sebességet jelölő táblák vagy változtatható megjelenésű platform alatt az IG-L felirat olvasható. Ez a német Immissions Schutzgesetz-Luft szóösszetételből származik, amelynek célja a károsanyag-kibocsátás csökkentése a sebesség korlátozásával. Az így jelölt útszakaszokon a büntetés mértéke nagyjából a kétszerese-háromszorosa az egyébként szokásosnak.Eközben a jelek arra mutatnak, hogy a felső-ausztriai szállásadóknak és vendéglátóknak nem kell a jólfizető német turisták tömeges elmaradásától tartaniuk a szigorúbb közúti ellenőrzések miatt. Egyfelől Ausztria más régióiban is hasonló szigorra találkozhatnak a turisták, másfelől a német városok is átvehetik az osztrák szigort.