Gigantikus bírságra számíthatnak az európai autógyártók, ha nem pörög fel a villanyautó piac
- Szigorodnak a közúti járművekre vonatkozó károsanyag-kibocsátási kvóták 2025-re
- Luca de Meo, a Renault CEO-ja szerint jelenleg tarthatatlannak tűnnek a feléjük támasztott eljárások.
- A vezető a vártnál lassabb elektromos átállást okolja a helyzetért.
A globális felmelegedés és a környezetszennyezés elleni harc egyik fontos eszköze a közúti járművek károsanyag-kibocsátásának csökkentése. Ennek mentém az Európai Unió a 2024-es 116 g/km-ről 2025-re 94 g/km-re csökkentette az új közúti járművek megengedett átlagkibocsátását. A jelenlegi trendeket látva viszont az autógyártóknak ezt rendkívül nehéz lesz elérni.
Erről Luca de Meo, a Renault CEO-ja beszélt, aki szerint az európai gyártók nehéz dilemmával szembesülhetnek: vagy 15 milliárd eurós büntetést fizetnek a széndioxid kvóta túllépéséért, vagy 2,5 millióval kevesebb belső égésű motoros autót gyártanak le 2025-ben.
A vezető elsősorban az elektromos autók iránti csökkent keresletet okolja a helyzetért: "Az elektromos átállás jelenleg fele olyan gyorsan zajlik, mint a [kibocsátási] célok eléréséhez kellene, és ahhoz, hogy ne kelljen büntetést fizetnünk. Mindenki 2035-ről beszél, ami 10 év múlva lesz. Valójában 2025-ről kellene beszélnünk, mivel már most is küszködünk." – fogalmazott de Meo.