- AI-generált képek alapján indult pletyka arról, hogy a Caterpillar egy pickupon dolgozik.
- A hírről akkor úgy tűnt, hogy kamu, de a TheDrive-hoz eljuttatott levél alapján lehet valóságalapja.
- A részleteket homály fedi, saját pickup gyártása, motorbeszállítói konstrukció is a lehetőségek között van.
Nemrég mesterséges intelligencia segítségével generált képek alapján kezdett terjedni a hír, hogy 2025-ben a munkagépeiről (és ruházati termékeiről) ismert Caterpillar egy nagyméretű pickuppal lép piacra. A képekről nyilvánvaló volt, hogy nem valódiak, a hír is gyorsan hoaxnak lett ítélve, ám belsős információk szerint nem ennyire egyértelmű a helyzet.
@marcochavezz.pasion_cat Simplemente caterpillar!! #imagenesconinteligenciaartificial #inteligenciaartificial #IA #operadoresdemaquinas #operadoresdemaquinariapesada #pasion_cat #camionetas4x4 ♬ original sound - 🆁🅼🆇 🅳🅹
Szeptemberben a TheDrive tette helyre a dolgokat egy cikkel, amelyre azonban váratlanul egy olyan olvasói levél érkezett, amely szerint a Caterpillar ha nem is a képeken látható típuson, de egy ahhoz tartozó alkatrészen, pontosabban egy hengerperselyen már elkezdett dolgozni.
A sztori továbbra is ingatag, bárki írhat névtelen levelet, de a magazin kinyomozta, hogy az üzenet valóban a Caterpillar egyik dolgozójától származik. További részlet, hogy egy 59-69 ezer dolláros V6-os és egy 89 ezer dolláros V8 változatra lehet számítani, az azonban nem derült ki, hogy milyen kategóriájú pickupról van szó.
A témához kicsit is konyítók továbbra is kételkednek. Ha folyik is az alkatrész fejlesztése/gyártása, akkor is azt tartják valószínűbbnek, hogy ugyanolyan konstrukcióban, azaz motorbeszállítóként lépne piacra a cég, ahogy a Cummins működik együtt a Rammel. Az sem egyértelmű, hogy kinek is szállítanának motort, hiszen a legnagyobb amerikai cégeknek megvannak a saját csatornáik, a General Motorsnak ott a Duramax, a Ford pedig házon belül gyártja a Power Stroke-okat.
Egy alternatív elmélet szerint valóban pickuppal készülhet a Caterpillar, de kimondottan zárt iparterületre, munkára szánt, extrém strapabíró típussal, amely közúti forgalomban nem használható.
Biztos információ tehát továbbra sincs semmiről.
Forrás: TheDrive