Hatótávnövelőnek használná a Honda a csomagtartóba tett mopedet

2024.09.16. 13:42

  • A Honda egyik szabadalma hatótáv-növelőt csinálna a csomagtartóba helyezhető robogójából.
  • Így a jövő Motocompója egyszerre lenne egy belső égésű motoros kis robogó és hatótáv-növelő a villanyautónak.
  • Mivel egy szabadalomról van szó, a megvalósulása még eléggé kérdéses.

A Honda végtelenül menő és aranyos Motocompója egy apró, csomagtartóba elférő robogó egyenesen 1981-ből. A Honda ezt élesztette újjá Motocompacto néven elektromos robogóként - bár ehhez nem jár egy Honda City, amibe bele tudnád tenni. Cserébe ez is nagyon jópofa a maga 19 kilométeres hatótávjával. Viszont úgy néz ki, a Honda visszahozná a belső égésű motoros Motocompót, méghozzá úgy, hogy azt elektromos autókban hatótáv-növelőként is lehessen használni.

A tavaszi Parkoló Parádén volt kint egy Honda City a bele illő Motocompóval.
A tavaszi Parkoló Parádén volt kint egy Honda City a bele illő Motocompóval.

Ugyanis a Honda egy új szabadalma pontosan erről szól: egy olyan robogó, ami befér a csomagtartóba, és ha akarjuk, hatótáv-növelőként funkcionál a villanyautónak. A szabadalmi bejelentés így szól: „Az elektromos járművek képességei nagymértékben korlátozottak az olyan területeken, ahol nincs az elektromos járművek töltésére szolgáló töltőinfrastruktúra. Ezért szükség van egy olyan rendszerre, amely az elektromos járművek töltésére és az utolsó kilométerek megtételére ad elég energiát.”

A tervezett szabadalom ezt úgy képzeli el, hogy az autó csomagtartójában és a robogón is lenne egy-egy csatlakozó, amiket összedugva az utóbbi hatótáv-növelő módba vált. A belőle kijövő kipufogógázt egy ventillátor vezetné ki, ezt azonban pontosan nem ábrázolta a Honda, csak annyit mutatott, hogy hátul van egy ventillátor.

1234zrh.png

Ezek alapján a szabadalom egyszerre hangzik jónak és rossznak, viszont az mindenképpen remek lenne, ha modern köntösben visszatérne a Motocompo. Csak akkor hozzák be Európába is, ha már kimaradtunk mindkettőből.

Szerinted jó ötlet?

Forrás: TheDrive