A Jeepnek elege lett: új időszámítás kezdődik nullaszázalékos hitellel megspékelve
- Nehéz idők járnak az egyik klasszikus amerikai márkára, a terepjáróiról és SUV-jeiről ismert Jeepre.
- A cég eladásai az elmúlt években meredeken csökkentek szemben az árával, ami viszont erőteljesen növekedett.
"Vissza akarja nyerni régi fényét a terepezés amerikai királya. A Stellantishoz tartozó Jeep eredendően terepjáróinak köszönheti hírnevét, ám a múlt dicsőségéből nem tud megélni" – derült ki a CNBC amerikai gazdasági hírportál beszámolójából.
A márka eladásai az elmúlt öt évben csökkentek és várhatóan 2024 lesz a hatodik visszaesést hozó év.
Antonio Filosa, a Jeep márka vezérigazgatója azt ígéri,hogy megfordítják a hanyatló trendet, és kipolírozzák a Jeep megkopott fényét. A márkánál elindult egy átalakítási terv. A cégvezető beszámolója szerint ennek első eredménye, hogy újra osztalékot fizetnek annak ellenére, hogy az Egyesült Államokban az idei év első hat hónapjában 9 százalékkal csökkentek az eladásaik. A terv része az autók árának csökkentése, ösztönzők, legfőképpen a nulla százalékos finanszírozás bevezetése, továbbá a marketing felpörgetése.
Filosa emellett road show-ra indul felkeresve az autókereskedőket, hogy kiderítse, hogyan tudnák növelni az eladásokat. A Stellantis azt várja a Jeeptől, hogy 2027-ben egymillió autót adjon el az Egyesült Államokban és másfél milliót a világpiacon.
Drágábbak
A feladat nagyságát mutatják a számok. Míg 2020-ban a márka autóinak átlagára kevesebb mint 40 ezer dollár (14,2 millió forint) volt, addig idén több mint 50 ezer dollár (17,8 millió forint) – derül ki a Cox Automotive adatszolgáltató számaiból. A Jeepek ára 2021 óta meghaladja az egyéb autógyártók hasonló modelljeinek átlagárát.
Jó hír viszont, hogy az eladások az amerikai piacon júliusban és augusztusban nőttek az egy évvel korábbihoz képest, és a raktárkészletet sikerült 25 ezer autóval csökkenteni. Ezzel együtt messze lesznek év végén a 2018-ban elért évi 973 ezer autóeladásától. Ez volt minden idők legjobb éve. Tavaly egyébként 643 ezer új Jeep talált gazdára.
Nagy érvágás volt 2023-ban a Renegade és a Cherokee kompakt SUV-k gyártásának leállítása, mivel ezzel a belépő szintű modelljeit vesztette el az autógyártó. Ezt a hátrányt gyorsan le akarják dolgozni. A jövő év végén mutatják be a Cherokee utódát, aminek még nincs neve. A Wagoneer S villanyautó még idén bemutatkozik, amit jövőre a Recon SUV követ, amelyet a híres Jeep Wrangler típus ihletett. A médiakiadásokat 20 százalékkal növelték az év első feléhez képest.
Filosa szerint 2025-tel új időszámítás kezdődik a márkánál. Ennek szellemében a Wagoneer S és a Recon bemutatóját is elhalasztották hat héttel annak érdekében, hogy egy plusz minőség-ellenőrzési körrel elkerüljék az elmúlt évek minőségi problémáit.