Elő kell venni a patikamérleget: berezeltek a németek (is)? Mekkora büntetés vár a kínai villanyautókra Európában?
- Újabb jelzés érkezett a német kormány oldaláról azzal kapcsolatban, hogy nem ennék olyan forrón a kását a kínai elektromos autók importjának büntetővámmal sujtásának ügyében.
- A spanyolok pedig a minap váltottak.
- A kérdés az, hogy milyen büntetővámnál nem borulnának ki a kínaiak.
- Közben a lejárt határidő is bonyolítja a helyzetet.
Robert Habeck, a német kormány gazdasági minisztere, a kormánykoalícióban részt vevő Zöldek társelnöke úgy véli, politikai megoldást kellene találni az Európai Unió és Kína vitájára az elektromos autók ügyében.
A politikus azt követően mondta el véleményét, hogy tárgyalt a pekingi kormány kereskedelmi miniszterével, Vang Ven-taóval. „El akarjuk kerülni azt a kereskedelmi háborút, amelyben a kínai és az európai fél felváltva büntetővámokkal sújtja egymás importtermékeit – mondta Habeck. "Ez mindkét oldalnak költségeket okozna. Ezért világos az álláspontom: politikai megoldásra van szükségünk.”
Megijedtek vagy sem?
Az Európai Bizottság a gazdasági matek alapján próbálja kezelni a problémát. Ennek szellemében szűken egy évvel ezelőtt vizsgálatot indított annak kiderítésre, hogy az olcsó hitelek, nyersanyagok és más állami támogatások mennyire térítik el a kínai elektromos autók árát a valós termelési költségektől. Ennek alapján arra a következtetésre jutottak, hogy indokolt a büntetővám - eredeti nevén kiegyenlítő vám - kivetése, ami ellensúlyozhatja a kínai villanyautók hazai állami hátszelének köszönhető piaci versenyelőnyét.

Habeck most arról beszélt, hogy a német autógyártók nem ijednek meg attól, hogy fel kell venniük a kesztyűt kínai versenytársaikkal szemben. Sőt, szeretik ezt a kihívást, már persze akkor, ha a versenyfeltételek korrektek. Az Európai Bizottság javaslata alapján gyártótól függően maximum 37,6 százalékig terjedő plusz vámot vetettek ki júliusban az Európába érkező kínai villanyautókra.
Ennek fenntartásáról az uniós tagállamok vezetőinek kell döntetniük. Ha kétharmaduk ellenzi, akkor nem lesz büntetővám, így nem kell attól tartani, hogy Peking hasonló barátságtalan lépéseket tesz. A kínai plusz vámok a német autók kínai bevitelétől kezdve a spanyol sertéshús importjáig számos terméket érinthetnek. Utóbbit a minap beszélt a spanyol kormányfő.
Pedro Sanchez közölte: „Őszintén kell fogalmaznom. Újra kell gondolnunk az álláspontunkat. Nem csupán az EU-s tagállamoknak, hanem a az Európai Bizottságnak is. Nem hiányzik még egy háború, ez esetben egy kereskedelmi háború. Ezért spanyol részről konstruktívak leszünk. Megpróbáljuk előmozdítani a kompromisszumot az ügyben Peking és az Európai Bizottság között.” A büntetővámot korábban támogató spanyol miniszterelnök feltehetően azért változtatta meg a véleményét, mert az elmúlt évtizedben kirobbant sertéspestisjárvány ugyanis tönkre tette a kínai húsipart, amit a spanyol állattenyésztők kiválóan ki tudtak használni. Kivitelük Kínába zsíros üzlet, amely veszélybe kerülhet.
A hamarosan várható uniós szavazás előtt nyáron tartottak egy próba szavazást, amelyen Németország képviselője tartózkodott. Nem támogatta tehát a bizottság javaslatát, de alternatívát sem mutatott fel. A Habeck által említett „politikai megoldás” lett az a varázskifejezés, amivel vélhetően keresik a büntetővámnak azt a mértékét, amire még Peking nem reagálna durván.
Nincs több idő?
A helyzet tehát bizonytalan és nem egyszerű, ráadásul tovább bonyolítja, hogy közben lejárt a határidő.
Lejárt a határidő, nem tehetnek újabb ajánlatot az Európai Uniónak a kínai gyártók
Elképzelhető, hogy a kínai márkák a büntetővámok visszavonására számítanak.
A kínai autógyártóknak lehetősége lett volna egyezséget kötni az Európai Unióval, hogy elkerüljék a vámkivetést, ám ezek az egyeztetések egyelőre nem hoztak eredményt. (Via Reuters)

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
