Egyszerűbben és olcsóbban gyártható akkumulátort fejleszt a Hyundai és a Kia
- Partnercégek segítségével saját LFP akkumulátort fejleszt a Hyundai és a Kia.
- A tervek szerint az új akkumulátor olcsóbban és egyszerűbben gyártható lesz, mint a jelenlegi megoldások.
- Ez erősítené a koreai gyártók piaci helyzetét, és csökkentené az importfüggőséget.
Az akkumulátor továbbra is a villanyautók legdrágább alkatrésze, így a gyártás egyszerűsítése és olcsóbbá tétele kiemelten fontos ezen a területen. A Villanyautósok szerint ezzel próbálkozik most a Hyundai és a Kia.
A dél-koreai gyártók a Hyundai Steel és EcoPro BM vállalatokkal összefogva egy olyan saját LFP (lítium-vasfoszfát) akkumulátoron dolgoznak, aminél a katódanyag előállítása közvetlen szintetizálással történik. A jelenleg szokásos eljárás, hogy a katódanyagot több munkafolyamat során állítják elő. Először egy úgynevezett előanyagot hoznak létre, amihez később adják hozzá lítiumot. A közvetlen szintetizálás során a gyártás ezen része előanyag nélkül, egyetlen lépésben történik: minden összetevőt egyszerre adnak hozzá a készülő katódanyaghoz.
Mindez egyszerűsítené a gyártást, ráadásul csökkentené a károsanyag-kibocsátást és az előállítási költségeket. Egy ilyen új akkumulátor erősítené a koreai gyártók piaci helyzetét, és csökkentené az importfüggőséget.