Már a Toyota is kiadta a figyelmeztetést

2024.10.04. 06:36

  • A Toyotára eddig sem volt jellemző, hogy gőzerővel igyekezne bevezetni a piacra akkumulátoros elektromos meghajtású modelljeit, de most úgy döntöttek, tovább lassítanak.
  • Ez azt jelenti, hogy a vártnál később látnak neki a dollármilliárdos befektetéssel villanyautó-gyártásra felkészített amerikai üzemben az új elektromos SUV gyártásának. 
DSC3803

A Toyota Motor elhalasztja akkumulátoros elektromos autói gyártásának megkezdését az Egyesült Államokban 2025 végéről 2026 első felére – adta hírül a Reuters átvéve a japán Nikkei üzleti lap hírét. A halogató döntést, részben a fejlesztés tervezési részének módosításával, részben a villanyautó-eladások lelassult bővülésével magyarázzák. Ezzel lényegében a hibridjeivel egyébként komoly sikereket elérő vállalat is beállt a "sorba"

A japán autógyártó a napokban tájékoztatta beszállítóit, hogy nem kell sietniük a felkészüléssel arra, hogy a cég Kentucky államban lévő üzemében megkezdjék a tisztán elektromos meghajtású modell gyártását. Ez egyébként egy nagy családoknak való, három üléssoros SUV lesz. Az indulás várhatóan több hónapot késik, az üzem technológiai átállítására 1,3 milliárd dollárt költött a autógyártó.

„Mindig azt mondtuk, hogy csak 2025 végén indul a villanyautó-modell gyártása, ehhez képest a 2026-os kezdés csak egy kis csúszás” – mondta Scott Vazin a Toyota amerikai szóvivője. Nem arról van szó, hogy mondjuk egy évvel elhalasztják a premiert. Elárulta azt is, hogy a japán autógyártó a következő két évben öt-hét akkumulátoros elektromos autóval akar megjelenni az USA újautó-piacán.

A Reuters sajtómunkásai körülszaglászták az ügyet, és független forrásoktól azt az információt kapták, hogy beszállítói hiányosságok és vezetési problémák miatt kell nagyjából hat hónappal elhalasztani az új villanyautó gyártását. Emellett elállnak attól a tervtől is, hogy a Lexus luxusmárka alatt kezdjenek el gyártani egy elektromos SUV-t 2030-ig. E helyett exportálni fogják Japánból a tervezett modell autóit.

(Forrás: Reuters / A cikkben szereplő kép és a címlapfotó illusztráció)