Durva járatritkítás lesz több HÉV-vonalon, mert kevés a működőképes kocsi (frissítve)

2024.10.09. 05:39

  • Az ötből három agglomerációs vonalon is járatritkításra készül a MÁV-HÉV Zrt.
  • A gödöllői, a csepeli és a ráckevei HÉV-vonalat érinti a ritkítás.
  • Az ok egyszerű: az 50 éves átlagéletkorú járműállományban egyre kevesebb a működőképes szerelvény.
  • Időközben reagált a MÁV is. 

Romlott a HÉV-szerelvények állapota, kevés a működőképes szerelvény, ezért kemény járatritkításra készül a MÁV-HÉV Zrt. – tudta meg a HVG. Az 50 éves átlagéletkorú kocsik elöregedtek, de újakra nincs pénz, ezért kell ilyen drasztikus eszközökhöz nyúlni. A főváros és a BKK hevesen ellenzi a tervet.

Forrás: Papajcsik Péter - Index
Forrás: Papajcsik Péter - Index

Csúcsidőben a ráckevei H6-os HÉV-en 18 százalékos, a gödöllői H8-ason 13-23 százalékos, míg a csepeli H7-es vonalon 12 százalékos férőhelycsökkenést okozna az állami fenntartó járat- és kapacitásszűkítési terve. – írja a HVG. Ez rengeteg, Budapesten és az agglomerációban élő ember életét nehezítheti meg.

A járatritkításról szóló hírek megjelenése után a MÁV is reagált. A vállalat egyebek mellett közölte: "Járműhiány van, döntés még nincs. A régi járművek karbantartását az alkatrészhiány, az új járművek beszerzését pedig az uniós forrásokkal kapcsolatos politikai vita hátráltatja. A sajtóban megjelent mértékű módosításokat tehát nem lehet a MÁV-VOLÁN-csoport álláspontjának tekinteni. Ha lesz változás, csak ennél jóval szerényebb mértékű lehet: olyan, amelyet az utasok túlnyomó része nem is érzékel majd.

Az összesen öt agglomerációs vonal közül tehát háromnál kénytelenek ritkítani. Korábban egyébként volt már szó róla, hogy az elöregedett járműparkot frissítik, de a beszerzést végül pénzhiány miatt lefújták. Az új menetrend már 2024 decemberében vagy legkésőbb 2025 januárjában lépne életbe, a tervezési munkák már megkezdődtek.

Forrás: HVG, MÁV-HÉV, BKK