- A Dacia Duster a legkelendőbb újautó-piaci szegmensbe, a B-SUV-k táborába tartozik. Ebben a körben a harmadik legnépszerűbb modell két Suzuki mögött.
- Az idén összesen 1830 darab Duster kelt el, ami 9 százalékos emelkedésnek felel meg az egy évvel korábbihoz képest. Emellett 9 százalékos részesedést nyújt a modellnek a B-SUV-k között.
A szerdán bemutatták a Duster nagytestvérét, a Bigstert, amely ugyanúgy a CMF-B platformra épült, de 23 centiméterrel hosszabb, amiből négy centit a tengelytáv kapott, a többi a túlnyúlásoké. Emellett öt centiméterrel magasabb, viszont szélességében megegyezik a Dusterrel. A legfeltűnőbb nüansz a Duster és Bigster között az első ajtókon levő dísz, ami a Dusteren egy elég nagy elem, a Bigsteren viszont meglepően kicsi. Emiatt pedig gyors pillantásra olyan, mintha egy matrica lenne.
Harmadik a saját osztályában
Az még kérdés, hogy mekkora keletje lesz a magyar piacon, mindenesetre a Duster előkelő helyen áll. Az Duster az új autók piacán a "B-SUV" kategóriában szerepel, amely a Datahouse által megkülönböztetett kategóriák közül a legnépszerűbb a teljes piacra vetített 23 százalékos részesedésével. A Dusterekből a múlt év azonos időszakára jutó 1830 darabos eladás után idén 2076 darabot helyeztek forgalomba a kereskedők, ami 9 százalékos növekedésnek felel meg. Egyben több mint 9 százalékos piaci részesedést jelent neki a "B-SUV-k" között.
A kategória ranglistáját a Suzuki Vitara vezeti 5346 darabbal, megelőzve a 4694 darabos Suzuki S-Cross. Előbbi modell részesedése a B-SUVk piacán 24, utóbbié 21 százalékos. Tehát A Dusterrel együtt az első három modell adja a szegmens eladásainak több mint felét.
A keresett B-SUV-k között van még például a Toyota Yaris Cross, a Ford Puma, az MG ZS, az Opel Crossland is mellet a VW T-Roc, a Renault Captur és a Volvo EX-30 - ezekből 548-1602 darabot helyeztek újonnan forgalomba, így az osztályon belül a részesedésük 2-7 százalékos.