Rossz hírt kapott Kínából a BMW és a Mercedes

2024.10.11. 12:00

  • Gyengén sikerült a harmadik negyedév a BMW-nek és a Mercedesnek a kínai piacon. 
  • Globálisan a hagyományos motorral szerelt autók értékesítése mindkét cégcsoportnál csökkent. A villanyautóknál a BMW viszont pluszban volt ellentétben a riválisával. 

A BMW és a Mercedes-Benz kínai eladásai jelentősen visszaestek a harmadik negyedévben. A gyártók a gyenge fogyasztói hangulat és az elektromos járművek piacán tapasztalható erős verseny miatt szenvednek - derül ki a Bloomberg összeállításából, amelyről a portfolio.hu számolt be

A BMW-k és a Minik értékesítése 30 százalékkal csökkent a harmadik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. Hasonló mértékű zuhanásra négy éve nem volt példa. Beszédes, hogy az idei első és második negyedévet mindössze 5 százalék alatti csökkenéssel zárták ezek a márkák. Részben a kínai piacon látott visszaesés miatt a BMW-csoport teljes járműértékesítése 13 százalékkal esett vissza, amiben szerepe van a korábbi fékrendszerhiba miatti visszahívásoknak is. 

A Mercedes is rosszul teljesített Kínában: a márka 13 százalékkal kevesebb autót adott el a világ legnagyobb autópiacát jelentő országban. Különösen a drágább modellek, mint az S-osztály és a Maybach szedánok teljesítettek gyengén. Világszerte viszont a Mercedes-Benz eladásai csak 1 százalékkal csökkentek.

Felemás a villanyautós mérleg

A hagyományos modellek eladásai mindkét cég esetében csökkentek, ám a villanyautóknál már más a helyzet. A BMW akkumulátoros modelljei, például az i4 szedánból és az iX1 SUV-ből több mint 100 ezer darab fogyott, ami 10 százalékos plusznak felel meg. Eközben a Mercedes mindössze 42500 villanyautót tudott értékesíteni, ez 31 százalékkal elmarad a tavalyi harmadik negyedéves szinttől.