Üldözőbe vették a Toyota hibridjeit
- A Renault kisebb szereplővé vált a világ autópiacán, miután vége lett házasságának a Nissannal, ám sikerült technikai előnyt szereznie a hibrid meghajtásban, amivel időt nyert az elektromos átmenetben.
- A Renault hibridjei már a másodikok az uniós ranglistán a Toyota mögött.
A Reanult hibrid autókhoz való váltóművének egyedi technikájára alapozva jól szerepel a benzin-elektromos meghajtású autók bővülő piacán – írja a Reuters. Ezzel egyben időt nyerhet azelőtt, mielőtt az elektromos autók átvennék az uralmat a világ autózásában.
A cég mélyről indult: 2020-ban még rekordveszteséget könyvelt el. Az idei év első nyolc hónapjában azonban hibrid meghajtású modelljeiből, köztük a Clióból és a Capturből 55 százalékkal többet adott el, mint az elmúlt év azonos időszakában – derült ki a cég adataiból. Ez jóval meghaladja az uniós újautó-piacán a hibrideknél az év első nyolc hónapjában látott 21 százalékos első bővülését. Így a francia autómárka immáron második az európai hibridpiacon a japán Toyota mögött. Részben ennek is köszönhető, hogy a kemény piaci körülmények ellenére nem kellett módosítania a cégnek idei értékesítési terveit.
A Renault rugalmasabb és agilisabb, mint versenytársai – írja szakértőkre hivatkozva a Reuters. A hibridek iránti kereslet az évtized végéig nőni fog. Akkor várható az elektromos autók végleges hatalomátvétele – derült ki nemrégiben a a Dataforce és az S&P Global elemző cégek előrejelzéséből. A Renault tőzsdei értéke negyede a Volkswagenének, ami sérülékennyé teszi a nagy változások idején.
A már említett Renault-váltómű azért kivételes, mert kevesebb alkatrészből áll a megszokottnál, következésképpen könnyebb gyártani és olcsóbb sok másik konkurenshez képest. Emellett az E-tech néven futó megoldás ugyanúgy használható kisautókban, mint SUV-kben. A Renault modelljeinek átlagos szén-dioxid-kibocsátása a Dataforce adatai alapján 114 gramm/kilométervolt, ami tíz grammal jobb, mint a Ford vagy a Volkswagen adata. Az E-Techhel felszerelt autóké csak 95 gramm. Ezzel együtt a 94 grammos új uniós szabvány teljesítéséhez a jelenlegi 12 százalékról 20 százalékra kellene növelnie értékesítésében az elektromos autók arányát.