Carlos Tavares: A Maserati „a vörös zónában van"
- A Maserati eladásai 50 százalékkal csökkentek 2024 első felében.
- Carlos Tavares, a Stellantis CEO-ja szerint ennek a rossz marketing az oka.
- Nem sikerült jól pozicionálni a márkát.
Nem megy mostanában túl jól a Stellantis szekere. A hatalmas vállalat márkáinál hegyekben állnak az eladatlan autók, eközben a piaci részesedés csökken, az amerikai kereskedők pedig Carlos Tavares CEO lemondását követelik.
Különösen nehéz helyzetben van a Maserati: az olasz brand eladásai 50 százalékkal csökkentek 2024 első felében. Carlos Tavares már korábban megemlítette, hogy az olasz sportautógyár nehéz helyzetét a rossz marketing okozta, de most jobban is kifejtette, miben látja a problémát. A vezető elismerte, hogy a Maserati „a vörös zónában van", de ennek szerinte nem a termékeik minősége az oka. A gond, hogy nem sikerült egyértelműen pozicionálni a márkát.
Tavares elmondta, hogy a Maserati nemcsak sportautókról, hanem a túraautókról, a minőségről, valamint a la dolce vita életérzés és a technológia fúziójáról is szól. A márka előző vezetőségének ezt nem sikerült megfelelően kommunikálnia.
Azóta Santo Ficili ül a vezetői székben, aki az Alfa Romeo CEO-ja is egyben. Szerinte a két olasz márka jól megfér egymás mellett, mivel az egyik „luxus", a másik pedig egy „prémium" brand.
A Maserati nehéz helyzete miatt nemrég felmerült a márka eladása is. Erre néhány hónappal ezelőtt Natalie Knight tett utalást, aki azóta nem dolgozik a cégnél.
Forrás: motor1.com