- Frissítést kapott a Mazda BT-50 pickup harmadik generációja.
- Az újítás kívül-belül egyaránt észrevehető, de nem radikális.
- A Mazda BT-50 egyedül a hajtásláncnál nem változott, a csúcs továbbra is a háromliteres turbódízel.
Magyarországon ugyan már évek óta nem kapható a Mazda BT-50 (vagyis de, Isuzu D-Maxnak hívják) de ahol még értékesítik, ott az a jó hír, hogy egy hatalmas frissítést kapott a modell harmadik generációja. És nem csak az embléma lett tányér nagyságú.
Az autó eleje alaposan átalakult, de a Kodo filozófia továbbra is erősen jelen van. A modern Mazdák LED fényszóróit kapta a BT-50, nagyobb és más stílusú lett a hűtőmaszk, a krómból is alaposan visszavettek, valamint a logó is akkora lett, hogy simán lehetne kistányér is, ha nem lenne lyukas – amúgy ez egy régóta futó trend a pickupoknál, csak a Mazda most vállalta be először. A hátulját is hasonlóan modernizálták és az embléma ott is nagyobb.
A beltér változásai már nehezebben észlelhetők. Az új, 9 colos központi kijelző egyértelmű újítás, ahogy a 7 colos digitális műszeregység is. Kényelmi újdonság, hogy az Android Auto már kábel nélkül is elérhető (az Apple Carplay eddig is az volt). A visszapillantóhoz került egy USB port, ami kimondottan menetrögzítő kamerák használatánál lesz előnyös.
A vezetésbiztonsági funkciók listája is bővült: érkezett hátsó keresztirányú vészfék (RCTB) rendszer, valamint már az intelligens adaptív tempomat és a táblafelismerő rendszer is elérhető.
A BT-50-ből van egy- és kétfülkés változat, hátsókerekes és összkerekes változat is választható. A Mazda pickupot egy háromliteres turbódízel hajtja, ami 188 lóerőt és 450 Nm nyomatékot tud. Váltóból elérhető manuál és automata is. Egyes piacokon visszafogottabb tűzerejű változatot is kínálnak majd: van, ahol 1,9 literes, 148 lóerős, 350 Nm-es csúcsnyomatékú dízelmotorral is kapható lesz a BT-50.
A cikk címlapképe költői túlzás.