- Bemutatkozott a frissített Porsche 911 GT3, a típusnév 25. évfordulójára
- 510 lóerő egy 9000-ig pörgethető, szívó boxermotorból
- Sok megoldást a GT3 RS-ből vett át, ilyen például a vezérműtengely és az olajhűtő
- Aerodinamikai és fékhűtési szempontból is fejlesztették
- Rövidebb lett a váltója
25. évfordulóját ünnepli a Porsche 911 GT3-szériája, ami 1999-ben, az első vízhűtéses generációval kapta ezt a nevet, homologizációs szériaként a FIA GT3-csoportjába. A GT3 nimbusza azóta is csak épül, ráadásul az erős Porschék turbóval vagy anélkül is nagyon megbízhatónak bizonyulnak, akár a tartós versenypályázást is jól viselik. Az új GT3 esetén szerencsére megmaradt az alaprecept: hathengeres szívó boxermotor 4000 köbcentivel, 510 lóerővel, 410 Nm nyomatékkal, minden csak finomabb lett, vagy épp magasabb polcról, az RS változatból érkezett.
Eleve nagy dolog, hogy maradhatott ilyen erős, hiszen a kibocsátási normák egyre szigorúbbak, ez a motor már két részecskeszűrőt és négy katalizátort kapott annak érdekében, hogy tudja teljesíteni az előírásokat.
Az olajhűtő és a vezérműtengelyek a GT3 RS-ből érkeznek, fejlesztettek a szívósor légáramlásán, a váltó áttételén pedig rövidítetek mind a hatfokozatú kézi, mind pedig a hétfokozatú PDK duplakuplungos esetén. 3,2 másodperc az automata változat 0-100 km/h-s gyorsulása, míg a kézinek 3,7 másodperc kell.
Az aerodinamika és a futómű fejlesztéseinek egy része is az RS-ből érkezik. Új az első diffúzor, a padlóburkolat, a hátsó diffúzor, és még a kettőskereszt lengőkaros első futóművet is fejlesztették aerodinamikailag. Az első futómű alsó gömbfejeit áthelyezték, hogy stabilabb maradjon az autó féktávon. Felár nélküli extraként, Clubsport csomaggal rendelhető bele acél bukókeret, hatpontos öv és tűzoltó készülék, mivel a vásárlók nagy része versenypályára is jár az autóval, de ha valaki hagyományosabb közlekedésre használná, hátsó üléseket is rendelhet a bukókeret helyett.
Az új alufelnik 1,5 kilót csökkentenek a rugózatlan tömegen az előzőhöz képest, de magnézium felnivel ez a könnyítés már 9 kiló, és a lítium-ion indítóakku is spórol, egész pontosan 4 kilót a korábbihoz képest. Rendelhető hozzá karbon ülés és karbon bukókeret is, ha tényleg minden kiló számít.
A frissülő 911-szériához hasonlóan itt is az első fényszóróba integráltak minden világítóegységet elöl, amivel egyszerűbb volt javítani a fékhűtésen, a GT3-verzió viszont abból a szempontból is kitűnik a 911-ek közül, hogy nem gombbal, hanem elforgatható kapcsolóval, imitált gyújtáskulccsal indul. A hangulat mellé funkció is jár: a digitális műszeregység Track Screen felülete minden, a vezető számára fontos adatot megjelenít: guminyomást, víz- és olajhőfokot, benzinszintet, és feltűnően felvillan akkor, amikor elérkezett a váltás optimális időpontja.
Egyelőre még csak amerikai nettó áraink vannak, ami alapján számíthatunk egy erős árnövekedésre, 68-72 millió volt a kifutó változat alapára év elején, ehhez képest a helyi adók nélkül nagyjából 82 millió forint lett az ajánlott fogyasztói ára az autónak szállítás nélkül, de a GT3 továbbra is lényegesen olcsóbb marad a GT3 RS-nél.