- Meglepetésre a Ferrari nem V12-es szívómotort épített az új F80-ba.
- Szokatlan és bátor húzás a V6-os csúcsmodell, de a gyártó képviselője szerint ez volt a helyes döntés.
- Az okokat a teljesítménynél kell keresni.
Merészet húzott a Ferrari az F80-assal: a vadiúj csúcsmodellbe az olasz márkától szokatlanul nem szívó V12-est, hanem kétturbós V6-ost szereltek. Sokaknak nem tetszik, hogy elhagyták a gyönyörűen éneklő V12-est, ezért a Ferrari most elmagyarázta, hogy miért döntöttek a V6-os mellett.
Enrico Galliera, a Ferrari marketing és kereskedelmi igazgatója elmondta az Auto Expressnek, hogy nehéz döntést hoztak az F80 motorjával. Galliera azt mondta, hogy feltették a kérdést, hogy mi a fontosabb: az ikonikus V12-es vagy a potensebb V6-os. Végül a teljesítmény miatt döntöttek a V6-os mellett, amit Galliera azzal indokolt, hogy a Ferrari minden csúcsmodelljénél ez a legfontosabb szempont.
Érdemes tisztázni, hogy az F80-asba szerelt, háromliteres, 120 fokos hengerszögű V6-os különleges darab: a Le Mans-i 24 órást megnyerő Ferrari 499P motorjára épül. A 9200-as fordulatszámig pörgő motor önmagában is képes leadni 900 lóerőt. Az elektromos rendszerrel együtt a csúcsteljesítmény 1200 lóerő.
Az 1525 kilós újdonság 2,15 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, a végsebessége pedig 350 km/h. Arról tehát szó sincs, hogy az F80 a teljesítménye alapján méltatlan lenne a korábbi csúcs-Ferrarikhoz. A mindössze 799 példányban készülő F80 indulóára 3,6 millió euró, azaz 1,44 milliárd forint, amivel a legdrágább új Ferrari valaha.
Forrás: Ferrari